Przychody mediowej grupy w II kwartale wyniosły 281,3 mln zł, o 5,5 proc. mniej niż rok wcześniej, jej wynik operacyjny był równy 24,1 mln zł (wzrost rok do roku o 61,7 proc.), a zysk netto zwiększył się w porównaniu z II kwartałem 2009 roku o 65,6 proc., do 20,2 mln zł. Konsensus analityków przewidywał niższy zysk netto (14,3 mln zł) i zysk operacyjny (16,6 mln zł).
Agora dobre wyniki w II kwartale osiągnięte pomimo wartego 7,7 mln zł jednorazowego odpisu związanego z wdrożeniem systemu informatycznego, zawdzięcza głównie sprawnej kontroli nad kosztami (koszty operacyjne materiałów, energii, towarów i usług poligraficznych segmentu gazet codziennych spadły w II kwartale rok do roku aż o 28 proc., a reprezentacji i reklamy – o 19,9 proc., również ze względu na okres żałoby narodowej, kiedy spółka nie reklamowała się tak, jak w innym czasie).
Piotr Niemczycki, prezes spółki, podkreślał jednak, że w II kwartale tego roku spółka odnotowała rok do roku wzrost wpływów w reklam (o 0,5 proc., do 195,7 mln zł).
- Liczba zamieszczanych w dziennikach ogłoszeń rekrutacyjnych lekko się odbija, a jak wiadomo, jest to jeden ze wskaźników, na które zwracamy uwagę przy ocenie sytuacji na rynku. Możemy zaobserwować pierwsze sygnały stabilizacji na rynku reklamy - mówił Niemczycki na porannej telekonferencji dla mediów. Spółka, która finalizuje transakcję przejęcia Centrum Filmowego Helios, podtrzymuje swoje dalsze plany akwizycyjne.
- Cały czas pracujemy nad naszym rozwojem, bo postawiliśmy sobie za cel poszerzenie naszego port folio, non stop analizujemy rynek pod tym kątem, są w spółce osoby, które na co dzień nie zajmują się niczym innym – mówił Niemczycki.