Reklama

Radio Zet poszuka starszych słuchaczy

Radio Zet ma nową strategię – chce mieć słuchaczy starszych niż dotychczas i starszych niż ma jego największa konkurencja – RMF FM

Publikacja: 02.09.2010 03:53

Radio Zet poszuka starszych słuchaczy

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński

Bijąca Zetkę na głowę, jeśli chodzi o słuchalność, krakowska rozgłośnia RMF FM kieruje się do słuchaczy w wieku 25 – 39 lat, a Radio Zet będzie teraz chciało mieć słuchaczy starszych. Dotychczas Zetka kierowała się do osób w wieku 25 – 44 lata, a teraz poszuka słuchaczy w wieku 28 – 49 lat. Format stacji się nie zmieni (to tak jak w przypadku RMF FM, tzw. AC – od „Adult Contemporary”), Zetka zapowiada lekką modyfikację swojego logo, nowe hasło („Czujesz i wiesz” zamiast „Siła muzyki”) i nowy program. Zmiana oznacza, że Radio Zet będzie chciało trafiać do słuchaczy bardziej wymagających, jak samo określa – do dojrzałego odbiorcy.

Zdaniem ekspertów branży to ruch niespodziewany, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę ubiegłoroczne wypowiedzi Roberta Kozyry, byłego prezesa Radia Zet, który przejął stery w radiu po śmierci jego założyciela Andrzeja Woyciechowskiego (Kozyra odszedł z grupy Eurozet, do której należy m.in. Radio Zet, jesienią ubiegłego roku). – Radio Zet zostało założone dla ludzi powyżej 30. roku życia i musi przejść transformację, bo jego audytorium się starzeje. Proces ten prowadzimy od dwóch lat, a w takim okresie dochodzi do chwilowego skrócenia czasu słuchania – mówił Kozyra „Rz”. Najnowsze zmiany firmuje Mateusz Kirstein, który został redaktorem naczelnym i dyrektorem programowym Radia Zet po Kozyrze.

[wyimek]16,3 proc. wynosiła słuchalność Zetki w okresie maj – lipiec 2010 r. [/wyimek]

Pewne jest, że Zetka musi coś zmienić, bo największy konkurent – RMF FM – dystansuje ją w rankingach słuchalności coraz bardziej. Według ostatnich badań Radio Track za okres maj – lipiec 2010 r. słuchalność Radia Zet wynosiła 16,34 proc. (rok wcześniej było to 16,61 proc.), podczas gdy wynik RMF FM wynosił w tym czasie 28,01 proc. (rok wcześniej 25,49 proc.).

Michał Aleksandrowicz z biura prasowego grupy Eurozet (oprócz Zetki w jej skład wchodzi także m.in. Chilli Zet i Radio Plus) przyznaje, że wraz z nową strategią dla Zetki wyznaczone są nowe cele słuchalności. Firma ich jednak nie ujawnia.

Reklama
Reklama

Konkurencyjny RMF FM zmian się nie obawia. – Traktuję je jako trick marketingowy i piarowy, a nie jako rzeczywistą i daleko idącą zmianę w stacji – mówi Kazimierz Gródek, prezes grupy RMF.

Bijąca Zetkę na głowę, jeśli chodzi o słuchalność, krakowska rozgłośnia RMF FM kieruje się do słuchaczy w wieku 25 – 39 lat, a Radio Zet będzie teraz chciało mieć słuchaczy starszych. Dotychczas Zetka kierowała się do osób w wieku 25 – 44 lata, a teraz poszuka słuchaczy w wieku 28 – 49 lat. Format stacji się nie zmieni (to tak jak w przypadku RMF FM, tzw. AC – od „Adult Contemporary”), Zetka zapowiada lekką modyfikację swojego logo, nowe hasło („Czujesz i wiesz” zamiast „Siła muzyki”) i nowy program. Zmiana oznacza, że Radio Zet będzie chciało trafiać do słuchaczy bardziej wymagających, jak samo określa – do dojrzałego odbiorcy.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama