To oznacza, że mimo agresywnej kampanii rebrandingowej Polskiej Telefonii Cyfrowej (zmieniała markę z Era na T-Mobile) rynek ten zanotował 1,4-proc. spadek wpływów w porównaniu z analogicznym okresem 2010 r. Spadek był jednak wolniejszy niż w I kwartale br., gdy wpływy firm skurczyły się rok do roku o 5 proc.
– Wynik ten świadczy o zahamowaniu tendencji spadkowej w reklamie „out of Home" w bieżącym roku – ocenił Lech Kaczoń, prezes IGRZ.
W całym I półroczu 2011 r. przychody spółek outdoorowych wyniosły 287,89 mln zł, czyli o 3 proc. mniej niż rok temu. Prezes IGRZ uważa jednak nadal, że zmiany strukturalne w branży, porządkowanie sieci nośników reklamy (czyli poprawa ich lokalizacji), jak również sprzyjające warunki korzystania z reklamy spowodują, że wynik tegoroczny będzie lepszy od ubiegłorocznego.
Udział reklamy tranzytowej (na pojazdach transportu miejskiego) w wielkości sprzedaży branży wyniósł w drugim kwartale 2011 r. niecałe 3,4 proc. (rok temu 4,15 proc.). Wpływy z tytułu reklamy tranzytowej były niższe w porównaniu z II kwartałem 2010 o 19,7 proc. Spadek wydatków na reklamę tranzytową w pierwszym półroczu 2011 r. w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego wyniósł 21,5 proc.
Do IGRZ należą takie firmy, jak AMS (grupa Agory), Stroer Polska (przejął News Outdoor Poland), Clear Channel Poland oraz giełdowe CAM Media.