Gorsze prognozy dla reklamy

Firma Magna Global obniżyła prognozę wzrostu wydatków reklamowych w USA w 2012 roku z 4,8 proc. do 2,9 proc.

Publikacja: 15.10.2011 02:26

Gorsze prognozy dla reklamy

Foto: Rzeczpospolita

Przewidywania Magny, firmy analitycznej, która wchodzi w skład jednej z największych grup komunikacji mediowej (Interpublic Group), dla tego roku pozostały na niezmienionym poziomie. Według niej rynek reklamy za oceanem wzrośnie w tym roku zaledwie o 1,6 proc. i osiągnie wartość 173,5 mld dol. – Jednak w związku z trwałym osłabieniem amerykańskiej gospodarki przyszłoroczną prognozę wzrostu wydatków na reklamę obniżyliśmy z 4,8 proc. do 2,9 proc. Przyczyniły się do tego spadek wydatków konsumpcyjnych i produkcji oraz niekończące się problemy na rynku pracy i nieruchomości – podali eksperci z Magna Global.

Przyszłoroczny niski wzrost jest znacznie poniżej wcześniejszych oczekiwań firmy. W przyszłym roku reklamowe wpływy mediów za oceanem sięgną „zaledwie" 178,5 mld dol. To wciąż znacznie mniej, niż wynosiły w ostatnim przedkryzysowym roku 2007 (206,1 mld dol.)

Słabe prognozy dla USA to zła wiadomość dla całej branży. USA to największy rynek reklamy na świecie, który ma ogromny wpływ na cały świat, choćby dlatego że wiele międzynarodowych korporacji obecnych w różnych krajach jest zarządzanych właśnie ze Stanów Zjednoczonych.

Także według prognoz grupy domów mediowych ZenithOptimedia amerykański rynek reklamy zwiększy się w tym roku bardzo skromnie, bo tylko o 2,2 proc., do 154,7 mld dol. A w kolejnych latach będzie rósł niewiele szybciej, pomimo planowanych tam w przyszłym roku wyborów prezydenckich.

Analitycy ZenithOptimedia Group w ostatnim raporcie obniżyli też prognozy dla globalnego rynku reklamy. Perspektywę wzrostu w tym roku obniżono z 4,1 proc. do 3,6 proc., a w przyszłym z 4,9 proc. do 4,3 proc.

Reklama
Reklama

– Istnieje oczywiście ryzyko dalszego gospodarczego spowolnienia, ale jesteśmy zgodni co do tego, że rozwinięte gospodarki będą teraz rosły, choć poniżej swoich możliwości, natomiast rynki rozwijające się będą kontynuowały szybki rozwój na poziomie wyższym niż w 2010 roku – podali eksperci ZenithOptimedia

Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama