Badania, zrealizowane przez firmę badawczą TNS, noszą nazwę Orange Exposure 2011, a ich przedmiotem jest określenie sposobów korzystania z mediów mobilnych przez użytkowników w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Polsce. Na podstawie ich wyników firmy i reklamodawcy mogą lepiej planować kampanie marketingowe w mediach mobilnych.
Jak podał Orange, wyniki tegorocznych badań dowodzą, że użytkownicy urządzeń mobilnych w coraz większym stopniu wykorzystują dostęp do informacji, treści i mobilnego Internetu. Wykorzystanie mediów mobilnych w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii znacząco wzrosło. Badania wykazały m.in. że przeglądarki już drugi rok z kolei wyprzedzają aplikacje jako główne narzędzie dostępu do Internetu.
Na przykład w Polsce 50 proc. użytkowników mediów mobilnych używa w tym celu przeglądarek, a 47 proc. - aplikacji. Równolegle rośnie wskaźnik użytkowników aplikacji: w 2010 r. wynosił on 39 proc., w porównaniu z 45 proc. dla przeglądarek.
Co ciekawe, okazało się też, że używanie mediów mobilnych ma pozytywny wpływ na korzystanie z innych formatów mediów. Na przykład w Wielkiej Brytanii, 20 proc. badanych uważa, że częściej korzysta z Internetu na komputerach PC, a 15 proc. - że czyta więcej gazet. 19 proc. użytkowników we Francji twierdzi natomiast, iż dzięki dostępowi do treści internetowych za pomocą urządzeń mobilnych ogląda częściej telewizję.
Badania pokazały również, z jakich treści korzystają klienci oraz gdzie i kiedy uzyskują do nich dostęp. 80 proc. użytkowników w Wielkiej Brytanii używa mediów mobilnych, gdy znajduje się poza domem. W Polsce odsetek ten wynosi 65 proc. Jest on jeszcze wyższy w przypadku użytkowników, który deklarują, że dostęp do treści mobilnych uzyskują w domu: tak twierdzi 75 proc. badanych.