Mobilne media wspierają prasę i telewizję

W Polsce z mediów mobilnych korzysta obecnie 18 proc. Polaków, co oznacza wzrost w porównaniu z 14 proc. w roku ubiegłym – to wyniki najnowszych badań operatora sieci Orange

Publikacja: 29.11.2011 15:30

Mobilne media wspierają prasę i telewizję

Foto: Bloomberg

Badania, zrealizowane przez firmę badawczą TNS,  noszą nazwę Orange Exposure 2011, a ich przedmiotem jest określenie sposobów korzystania z mediów mobilnych przez użytkowników w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Polsce. Na podstawie ich wyników firmy i reklamodawcy mogą lepiej planować kampanie marketingowe  w mediach mobilnych.

Jak podał Orange, wyniki tegorocznych badań dowodzą, że użytkownicy urządzeń mobilnych w coraz większym stopniu wykorzystują dostęp do informacji, treści i mobilnego Internetu. Wykorzystanie mediów mobilnych w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii znacząco wzrosło. Badania wykazały m.in. że przeglądarki już drugi rok z kolei wyprzedzają aplikacje jako główne narzędzie dostępu do Internetu.

Na przykład w Polsce 50 proc. użytkowników mediów mobilnych używa w tym celu przeglądarek, a 47 proc. - aplikacji. Równolegle rośnie wskaźnik użytkowników aplikacji: w 2010 r. wynosił on 39 proc.,  w porównaniu z 45 proc. dla przeglądarek.

Co ciekawe, okazało się też, że używanie mediów mobilnych ma pozytywny wpływ na korzystanie z innych formatów mediów. Na przykład w Wielkiej Brytanii, 20 proc. badanych uważa, że częściej korzysta z Internetu na komputerach PC, a 15 proc. - że czyta więcej gazet. 19 proc. użytkowników we Francji twierdzi natomiast, iż dzięki dostępowi do treści internetowych za pomocą urządzeń mobilnych ogląda częściej telewizję.

Badania pokazały również, z jakich treści korzystają klienci oraz gdzie i kiedy uzyskują do nich dostęp. 80 proc. użytkowników w Wielkiej Brytanii używa mediów mobilnych, gdy znajduje się poza domem. W Polsce odsetek ten wynosi 65 proc. Jest on jeszcze wyższy w przypadku użytkowników, który deklarują, że dostęp do treści mobilnych uzyskują w domu: tak twierdzi 75 proc. badanych.

Reklama
Reklama

Spośród krajów objętych badaniem, Polska jest na końcu jeśli chodzi o odsetek osób korzystających z systemów GPS (47 proc.).

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama