O pomyśle wprowadzenia dekoderów do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej do placówek Poczty i dyskontów Biedronki „Rz" pisała w ubiegłym tygodniu. Na naziemne nadawanie cyfrowe przejdziemy całkowicie z  końcem lipca 2013 r.

Trwa kampania informacyjna, ale branża telewizyjna i rząd obawiają się, że Polacy wciąż nie mają odpowiedniego sprzętu do odbierania cyfrowego sygnału.

– Rozmawiamy z Pocztą i będziemy wspierać jej akcję, jeśli ruszy. Oczywiście lepiej by było, gdyby jej program ruszył jeszcze przed mistrzostwami Euro 2012 – mówi „Rz" Juliusz Braun, prezes TVP.

W jaki sposób TVP mogłaby pomóc w takim programie? – Możemy np. organizować dla widzów konkursy. Szukamy odpowiedniej formuły dla takich działań – mówi Braun.

Z informacji „Rz" wynika, że TVP mogłaby też oferować Biedronce preferencyjne ceny na kampanię promującą jej sprzedaż dekoderów. – Nic o tym nie wiem. Najpierw musielibyśmy wiedzieć, że faktycznie udaje się sprzedawać te urządzenia grupie docelowej – mówi Braun.