Amy Lynn, dyrektor ds. komunikacji w NBC News, potwierdziła, że trwają rozmowy z Microsfotem w sprawie wykupienia MSNBC.com przez NBC Universal. The Wall Street Journal informuje, że umowa nie została jeszcze zawarta. Zdaniem osób znających sprawę, negocjacje są na tyle zaawansowane, że Comcast, właściciel NBC Universal, poddał MSNBC.com wyczerpującej analizie pod względem jego kondycji handlowej, finansowej, prawnej i podatkowej (due diligence).
Wyjście Microsoftu z MSNBC.com byłoby kolejnym krokiem w procesie kończenia współpracy producentów oprogramowania z mediami elektronicznymi. Ponadto transakcja umożliwiłaby telewizji MSNBC stworzenie strony internetowej pod własną marką. Według WSJ również NBC Universal wyraził chęć powołania swojego portalu informacyjnego.
WSJ donosi, że rozmowy między NBC Universal a Microsoftem trwają od miesięcy, a jednym z powodów ich przedłużania się jest wahanie NBC Universal w sprawie jego reklamy na należącym do Microsoftu portalu MSN.com. Według badającej ruch w sieci firmy comScore, w kwietniu MSNBC.com zanotował 42 miliony unikalnych wizyt. Jeśli transakcja zostanie przeprowadzona, prawdopodobnie będzie zawierać jakiś sposób umożliwiający witrynie zachowanie części tych odwiedzin.
MSNBC.com jest portalem informacyjnym reprezentującym zarówno NBC News jak i siostrzaną telewizję kablową MSNBC, ale posiadającym własną załogę i inną treść.
W miarę jak telewizyjny kanał MSNBC zyskiwał na znaczeniu i stawał się coraz bardziej liberalny, bezpartyjność portalu MSNBC.com powodowała zamieszanie zarówno wśród telewidzów jak i internautów. W 2010 r. prezes MSNBC.com Charlie Tillinghast stwierdził w notatce służbowej, która wyciekła do mediów, że „obie strategie są w porządku, ale nazywanie ich tak samo jest szaleństwem marketingowym".