Na najważniejszym festiwalu reklamowym świata w Cannes jurorzy przyznali w tym roku 18 grand prix w 16 kategoriach najbardziej wyróżniającym się kampaniom reklamowym na całym świecie.
Aktualizacja: 24.06.2012 15:39 Publikacja: 24.06.2012 15:39
Foto: materiały prasowe
Na najważniejszym festiwalu reklamowym świata w Cannes jurorzy przyznali w tym roku 18 grand prix w 16 kategoriach najbardziej wyróżniającym się kampaniom reklamowym na całym świecie.
Kontrowersyjną kampanię znanego z bulwersujących pomysłów na promocję Benettona przygotowaną przez włoską agencję reklamową Fabrica Treviso, potępiły Watykan (w wyniku czego usunięto z niej zdjęcie przedstawiające papieża Benedykta XVI całującego przywódcę egipskich sunnitów, Ahmeda al-Tajeba) i Biały Dom (ale zdjęcie Baracka Obamy całującego prezydenta Wenezueli Hugo Chaveza zostało i jest jednym z flagowych fotomontaży tej kampanii).
Tytanowe grand prix, które jest przyznawane za najlepszą kampanię zintegrowaną na świecie, powędrowało w tym roku do nowojorskiej agencji R/GA za kampanię wymyśloną dla Nike. Firma stworzyła opaskę na rękę Nike+ Fuelband, która – zintegrowana ze sprzętem sportowym - pozwala nie tylko na mierzenie spalonych kalorii, ale też na śledzenie ogólnej kondycji organizmu w oparciu o informacje na temat jego dziennej aktywności. – Poprzedni produkt, Nike+, był stworzony dla biegaczy. Nike+ Fuelband to rozwiniecie tego projektu w projekt masowy. To potężny pomysł – oceniał cytowany przez amerykański magazyn „Advertising Age" przewodniczący jury, Rob Reilly , szef kreacji i partner w CP&B.
Wśród nagrodzonych ciekawostek jest też pierwsze w historii grand prix przyznane w kategorii branded kontent& entertainment. Głośna w USA kampania Chipotle – sieci restauracji typu fast food oferującej meksykańską kuchnię – zwyciężyła rozmachem, z jakim zaczęła się reklamować, stawiając na cały szereg akcji mający przekonać jej klientów, że w Chipotle sprzedaje się wyłączni zdrowe jedzenie. Stworzono fundację i całą internetowa platformę, na której klienci mogli oglądać, jak powstaje jedzenie wykorzystywane w tej sieci. W akcje włączyła się grupa Coldplay, której przeboje były wykorzystywane w kreskówce pokazującej życie farmera.
Bardzo ciekawą kampanią jest tez nagrodzona grand prix w kategorii design praca wykonana dla Austria Solar przez monachijską agencję Serviceplan Munich. Stworzono roczny raport na temat energii słonecznej opracowywany przez firmę na papierze, na którym przeczytac można go było tylko w świetle słońca.
Polskie agencje wypadły w tym roku w Cannes bardzo skromnie. Z nagrodami (ale za to aż trzema) wróci do kraju tylko jedna z nich - DDB Warszawa. Kampania zorganizowana przez tę firmę dla McDonald's na Dworcu Centralnym w Warszawie zdobyła brązową statuetkę w kategorii promo&activation lions oraz dwa srebrne lwy w kategorii media lions za najlepsze użycie reklamy zewnętrznej oraz w podkategorii sprzedaż i e-handel.
Na ścianie dworca pojawiła się elektroniczna tablica z godzinami odjazdu pociągów, która dodatkowo sugerowała pasażerom, co w tym czasie zdążą zjeść w pobliskim McDonald'sie. Obok godzin odjazdu można więc było zobaczyć np. w dodatkowej kolumnie informacyjnej ikonkę napoju, hamburgera czy frytek albo wszystkie razem, oznaczające większy posiłek, jeśli do odjazdu pozostało więcej czasu.
Polacy - Piotr Chrobot i Piotr Osiński z agencji Interactive Solutions/Saatchi & Saatchi Digital - zdobyli tez złotą nagrodę w konkursie Young Lions (w kategorii cyber) , w którym o nagrodę walczyło 38 zespołów z całego świata. Konkurs jest organizowany dla najmłodszych specjalistów (do 28 roku życia) i polega na stworzeniu kampanii na zadany temat (w tym roku zadanie dotyczyło zwrócenia uwagi na problem braku dostępu do wystarczającej liczby szczepionek w krajach rozwijających się).
Wszystkich prac z Polski zgłoszono w tym roku w Cannes 152. Wszystkich tegorocznych zgłoszeń było aż 34,3 tys., a nadeszły z 87 krajów świata To rekordowo dużo i o 19 proc. więcej niż rok wcześniej.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: ekonomia24
Na najważniejszym festiwalu reklamowym świata w Cannes jurorzy przyznali w tym roku 18 grand prix w 16 kategoriach najbardziej wyróżniającym się kampaniom reklamowym na całym świecie.
Disney i Universal pozwały Midjourney, ogromnie popularne narzędzie AI do generowania obrazów. Giganci Hollywood...
Bez profesjonalnych, niezależnych mediów demokracja kuleje, a mediów nie będzie bez dziennikarzy. Jak sprawić, b...
Warner Bros. Discovery, posiadający w Polsce stację telewizyjną TVN oraz serwis Player.pl, zamierza podzielić si...
Gremi Media uruchomiło nowy serwis informacyjny poświęcony stolicy – „Życie Warszawy”. W internetowej odsłonie t...
Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja – to trzy główne czynniki, które należy brać pod uwagę decydując się na inwestycję w mieszkanie – czy to z myślą o przechowaniu lub wzroście wartości, czy zwrocie z najmu.
Przed Dniem Dziecka trwa walka o portfele rodziców. W sumie wydają na dzieci co roku prawie 18 mld zł. I choćby...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas