Na najważniejszym festiwalu reklamowym świata w Cannes jurorzy przyznali w tym roku 18 grand prix w 16 kategoriach najbardziej wyróżniającym się kampaniom reklamowym na całym świecie.
Aktualizacja: 24.06.2012 15:39 Publikacja: 24.06.2012 15:39
Foto: materiały prasowe
Na najważniejszym festiwalu reklamowym świata w Cannes jurorzy przyznali w tym roku 18 grand prix w 16 kategoriach najbardziej wyróżniającym się kampaniom reklamowym na całym świecie.
Kontrowersyjną kampanię znanego z bulwersujących pomysłów na promocję Benettona przygotowaną przez włoską agencję reklamową Fabrica Treviso, potępiły Watykan (w wyniku czego usunięto z niej zdjęcie przedstawiające papieża Benedykta XVI całującego przywódcę egipskich sunnitów, Ahmeda al-Tajeba) i Biały Dom (ale zdjęcie Baracka Obamy całującego prezydenta Wenezueli Hugo Chaveza zostało i jest jednym z flagowych fotomontaży tej kampanii).
Tytanowe grand prix, które jest przyznawane za najlepszą kampanię zintegrowaną na świecie, powędrowało w tym roku do nowojorskiej agencji R/GA za kampanię wymyśloną dla Nike. Firma stworzyła opaskę na rękę Nike+ Fuelband, która – zintegrowana ze sprzętem sportowym - pozwala nie tylko na mierzenie spalonych kalorii, ale też na śledzenie ogólnej kondycji organizmu w oparciu o informacje na temat jego dziennej aktywności. – Poprzedni produkt, Nike+, był stworzony dla biegaczy. Nike+ Fuelband to rozwiniecie tego projektu w projekt masowy. To potężny pomysł – oceniał cytowany przez amerykański magazyn „Advertising Age" przewodniczący jury, Rob Reilly , szef kreacji i partner w CP&B.
Wśród nagrodzonych ciekawostek jest też pierwsze w historii grand prix przyznane w kategorii branded kontent& entertainment. Głośna w USA kampania Chipotle – sieci restauracji typu fast food oferującej meksykańską kuchnię – zwyciężyła rozmachem, z jakim zaczęła się reklamować, stawiając na cały szereg akcji mający przekonać jej klientów, że w Chipotle sprzedaje się wyłączni zdrowe jedzenie. Stworzono fundację i całą internetowa platformę, na której klienci mogli oglądać, jak powstaje jedzenie wykorzystywane w tej sieci. W akcje włączyła się grupa Coldplay, której przeboje były wykorzystywane w kreskówce pokazującej życie farmera.
Bardzo ciekawą kampanią jest tez nagrodzona grand prix w kategorii design praca wykonana dla Austria Solar przez monachijską agencję Serviceplan Munich. Stworzono roczny raport na temat energii słonecznej opracowywany przez firmę na papierze, na którym przeczytac można go było tylko w świetle słońca.
Polskie agencje wypadły w tym roku w Cannes bardzo skromnie. Z nagrodami (ale za to aż trzema) wróci do kraju tylko jedna z nich - DDB Warszawa. Kampania zorganizowana przez tę firmę dla McDonald's na Dworcu Centralnym w Warszawie zdobyła brązową statuetkę w kategorii promo&activation lions oraz dwa srebrne lwy w kategorii media lions za najlepsze użycie reklamy zewnętrznej oraz w podkategorii sprzedaż i e-handel.
Na ścianie dworca pojawiła się elektroniczna tablica z godzinami odjazdu pociągów, która dodatkowo sugerowała pasażerom, co w tym czasie zdążą zjeść w pobliskim McDonald'sie. Obok godzin odjazdu można więc było zobaczyć np. w dodatkowej kolumnie informacyjnej ikonkę napoju, hamburgera czy frytek albo wszystkie razem, oznaczające większy posiłek, jeśli do odjazdu pozostało więcej czasu.
Polacy - Piotr Chrobot i Piotr Osiński z agencji Interactive Solutions/Saatchi & Saatchi Digital - zdobyli tez złotą nagrodę w konkursie Young Lions (w kategorii cyber) , w którym o nagrodę walczyło 38 zespołów z całego świata. Konkurs jest organizowany dla najmłodszych specjalistów (do 28 roku życia) i polega na stworzeniu kampanii na zadany temat (w tym roku zadanie dotyczyło zwrócenia uwagi na problem braku dostępu do wystarczającej liczby szczepionek w krajach rozwijających się).
Wszystkich prac z Polski zgłoszono w tym roku w Cannes 152. Wszystkich tegorocznych zgłoszeń było aż 34,3 tys., a nadeszły z 87 krajów świata To rekordowo dużo i o 19 proc. więcej niż rok wcześniej.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: ekonomia24
Na najważniejszym festiwalu reklamowym świata w Cannes jurorzy przyznali w tym roku 18 grand prix w 16 kategoriach najbardziej wyróżniającym się kampaniom reklamowym na całym świecie.
Po medialnej burzy dwie prywatne stacje telewizyjne w Polsce trafią na listę spółek pod specjalną ochroną. Co to oznacza?
Problemy z aplikacjami należącymi do firmy Meta. Użytkownicy zgłaszali problemy z Facebookiem, Messengerem, Instagramem oraz Whatsappem. Po godzinie 22 większość użytkowników aplikacji Meta odzyskała dostęp do swoich kont w mediach społecznościowych.
Kurs akcji Cyfrowego Polsatu spadał we wtorek po tekstach o nieznanej do tej pory decyzji sądu w Liechtensteinie.
Kurs akcji Cyfrowego Polsatu spada nawet o ponad 7 proc. po tym, jak Onet.pl oraz Wyborcza.pl opublikowały teksty o nieznanej do tej pory decyzji sądu w Liechtensteinie.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Omnicom i Interpublic, numer trzy i cztery w świecie reklamy połączą siły w transakcji wartej ponad 13 mld dol. Obiecują właścicielom setki milionów dolarów oszczędności.
Nie czekaj do nowego roku, by zadbać o siebie! Poznaj proste nawyki self-care, które wprowadzą równowagę, zdrowie i energię do Twojego życia.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przedstawił do szerokich konsultacji społecznych projekt nowej odsłony programu priorytetowego „Czyste Powietrze”.
Konkurowanie na rynku jest naturalne i napędza rozwój. Jednak problem zaczyna się, gdy ktoś dla zbudowania swojej pozycji stosuje nieuczciwe praktyki. Wtedy państwa powinny reagować w celu ochrony firm czy nawet całych sektorów gospodarki.
Polski recyklat jest pożądany na rynku europejskim – mówi Paweł Lesiak, wiceprezes firmy Interzero.
Technologicznie nie nadążamy za innymi krajami, bo w Europie wcześniej nie nastąpiły odpowiednie inwestycje. Stąd konieczność pożyczenia i wydania dużych pieniędzy, które powinny przełożyć się na obniżkę kosztów produkcji produktów cleantech na naszym kontynencie - uważa Marcin Korolec, były minister środowiska, prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych oraz Instytutu Zielonej Gospodarki.
Rok ten przyniósł wyjątkową dynamikę wydarzeń w PreZero, a także w kluczowych obszarach dla branży gospodarki odpadami w Polsce.
Szybko reagujemy na potrzeby klienta. Potrafimy sprawnie dostosować do nich nasze rozwiązania. Dzięki temu jesteśmy rozpoznawalnym producentem na świecie i monopolistą w Polsce – mówi Rafał Worek, wiceprezes Ponaru Wadowice.
Planujesz sprzedać niepotrzebne rzeczy przez Internet? Robisz porządki w szafie? Znalazłeś nieużywane ubrania albo rzeczy, które tylko zbierają kurz? To świetnie się składa! Sprzedaż online to doskonały sposób na to, aby dać przedmiotom „drugie życie”, a do tego zasilić domowy budżet dodatkowym zarobkiem. Niestety, nie wszyscy kupujący mają uczciwe zamiary. Jak handlować w sieci bezpiecznie i bez stresu? Dzisiaj odpowiadamy na te pytania! Internet to świetne miejsce do sprzedaży. Tysiące ludzi codziennie szuka okazji i używanych rzeczy w dobrym stanie. Chętnie przygarną nieużywane przez Ciebie rzeczy, dając im nowe życie. Pomyśl tylko – te spodnie, które są już za małe, buty kupione w złym rozmiarze czy nieużywany tablet – wszystko to może znaleźć nowego właściciela i pomóc zasilić Twój domowy budżet! Na przykład, komplet ubrań z zeszłego sezonu może dać Ci nawet kilkaset złotych ekstra. Rower treningowy czy stary telefon komórkowy, który stoi i zbiera kurz może znaleźć nabywcę nawet w ciągu kilku dni i za naprawdę niezłą kwotę. Niekiedy jednak proces sprzedaży może być bardzo frustrujący. Jak uniknąć nieporozumień i przeprowadzić wszystko jak najsprawniej, a po drodze nie nadziać się na oszustów? Podpowiadamy!
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas