Reklama
Rozwiń

Cyfrowy Polsat spełnił oczekiwania analityków

Wyniki grupy Cyfrowego Polsatu za II kw. br. są niemal identyczne jak średnia prognoz biur maklerskich

Publikacja: 30.08.2012 10:46

Przychody ze sprzedaży grupy, do której należy satelitarna platforma i stacja telewizyjna, wyniosły 713,8 mln zł, podczas gdy analitycy przewidywali 713,2 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 213 mln zł (specjaliści spodziewali się 207 mln zł), a EBITDA blisko 270 mln zł (prognoza biur mówiła o 262 mln zł). Do tego, aby wypracować 100 mln zł zysku netto grupie zabrakło 500 tys. zł i ostatecznie i wykazała 99,5 mln zł czystego zarobku (prognoza biur mówiła o 99,4 mln zł).

Wyniki grupy na wszystkich poziomach są dużo lepsze niż rok wcześniej za sprawą konsolidacji wyników Telewizji Polsat.

II kw. br. nie był dla stacji dobry. Jej przychody spadły o 7 proc. do 296 mln zł, EBTIDA zaś o 8 proc. do 105 mln zł, a zysk netto o 21 proc. do 72 mln zł.

„Stary" Cyfrowy Polsat zanotował zaś najwyższe w historii kwartalne przychody, które zamknęły się kwotą 441 mln zł, o 11 proc. wyższą niż rok wcześniej. Drugi kwartał z rzędu rekordową EBITDA: wyniosła ona 169 mln zł, o 41 proc. więcej niż w II kw. 2011 r. Na czysto, za sprawą kosztów obsługi długu, platforma wykazała 35 mln zł zysku netto, o 82 proc. mniej niż w II kw. 2011 r.

W osiąganiu coraz wyższych przychodów, pomagają platformie usługi telekomunikacyjne.

Reklama
Reklama

Cyfrowy Polsat miał w końcu czerwca br. 3,553 mln abonentów płatnej telewizji, 99,1 tys. użytkowników szerokopasmowego Internetu oraz 141,2 tys. użytkowników usług telefonii komórkowej.

W komentarzu do sprawozdania rocznego, grupa podała, że jej sieć dystrybucji składała się z 858 punktów sprzedaży. Dodatkowo podstawowe produkty platformy były dostępne w 600 salonach sieci Plus. W drugiej połowie roku, planowane jest wprowadzenie ich do wszystkich pozostałych salonów komórkowej sieci – czytamy.

Z kolei w produkty Polkomtela dostępne były w I półroczu br. w 400 sklepach satelitarnej platformy. Cyfrowy Polsat podał też, że baza aktywnych użytkowników telewizji internetowej Ipla to 1,8 mln osób.

Przychody ze sprzedaży grupy, do której należy satelitarna platforma i stacja telewizyjna, wyniosły 713,8 mln zł, podczas gdy analitycy przewidywali 713,2 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 213 mln zł (specjaliści spodziewali się 207 mln zł), a EBITDA blisko 270 mln zł (prognoza biur mówiła o 262 mln zł). Do tego, aby wypracować 100 mln zł zysku netto grupie zabrakło 500 tys. zł i ostatecznie i wykazała 99,5 mln zł czystego zarobku (prognoza biur mówiła o 99,4 mln zł).

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama