Reklama
Rozwiń
Reklama

Cyfrowy Polsat spełnił oczekiwania analityków

Wyniki grupy Cyfrowego Polsatu za II kw. br. są niemal identyczne jak średnia prognoz biur maklerskich

Publikacja: 30.08.2012 10:46

Przychody ze sprzedaży grupy, do której należy satelitarna platforma i stacja telewizyjna, wyniosły 713,8 mln zł, podczas gdy analitycy przewidywali 713,2 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 213 mln zł (specjaliści spodziewali się 207 mln zł), a EBITDA blisko 270 mln zł (prognoza biur mówiła o 262 mln zł). Do tego, aby wypracować 100 mln zł zysku netto grupie zabrakło 500 tys. zł i ostatecznie i wykazała 99,5 mln zł czystego zarobku (prognoza biur mówiła o 99,4 mln zł).

Wyniki grupy na wszystkich poziomach są dużo lepsze niż rok wcześniej za sprawą konsolidacji wyników Telewizji Polsat.

II kw. br. nie był dla stacji dobry. Jej przychody spadły o 7 proc. do 296 mln zł, EBTIDA zaś o 8 proc. do 105 mln zł, a zysk netto o 21 proc. do 72 mln zł.

„Stary" Cyfrowy Polsat zanotował zaś najwyższe w historii kwartalne przychody, które zamknęły się kwotą 441 mln zł, o 11 proc. wyższą niż rok wcześniej. Drugi kwartał z rzędu rekordową EBITDA: wyniosła ona 169 mln zł, o 41 proc. więcej niż w II kw. 2011 r. Na czysto, za sprawą kosztów obsługi długu, platforma wykazała 35 mln zł zysku netto, o 82 proc. mniej niż w II kw. 2011 r.

W osiąganiu coraz wyższych przychodów, pomagają platformie usługi telekomunikacyjne.

Reklama
Reklama

Cyfrowy Polsat miał w końcu czerwca br. 3,553 mln abonentów płatnej telewizji, 99,1 tys. użytkowników szerokopasmowego Internetu oraz 141,2 tys. użytkowników usług telefonii komórkowej.

W komentarzu do sprawozdania rocznego, grupa podała, że jej sieć dystrybucji składała się z 858 punktów sprzedaży. Dodatkowo podstawowe produkty platformy były dostępne w 600 salonach sieci Plus. W drugiej połowie roku, planowane jest wprowadzenie ich do wszystkich pozostałych salonów komórkowej sieci – czytamy.

Z kolei w produkty Polkomtela dostępne były w I półroczu br. w 400 sklepach satelitarnej platformy. Cyfrowy Polsat podał też, że baza aktywnych użytkowników telewizji internetowej Ipla to 1,8 mln osób.

Przychody ze sprzedaży grupy, do której należy satelitarna platforma i stacja telewizyjna, wyniosły 713,8 mln zł, podczas gdy analitycy przewidywali 713,2 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 213 mln zł (specjaliści spodziewali się 207 mln zł), a EBITDA blisko 270 mln zł (prognoza biur mówiła o 262 mln zł). Do tego, aby wypracować 100 mln zł zysku netto grupie zabrakło 500 tys. zł i ostatecznie i wykazała 99,5 mln zł czystego zarobku (prognoza biur mówiła o 99,4 mln zł).

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama