95 proc. inwestorów giełdowych ma smartfony

Zaledwie co trzecia spółka giełdowa ma stronę internetową dostosowaną do smartfonów i tabletów.

Publikacja: 25.01.2013 01:31

Spółki notowane na warszawskim parkiecie zbyt rzadko przystosowują swoje witryny internetowe na potrzeby użytkowników urządzeń przenośnych, wynika z analizy Lizard Mobile. Firma zajmuje się projektowanie i wdrażaniem rozwiązań mobilnych.

Według Lizard Mobile tylko co trzecia firma z giełdy ma e-stronę w wersji mobilnej. Tymczasem aż 95 proc. inwestorów, maklerów i analityków korzysta w codziennej pracy ze smartfonów i tabletów.

Spółki powoli przekonują się jednak, że warto mieć witrynę dedykowaną na urządzenia przenośne. Robią to głównie ze względów wizerunkowych. Część szuka w ten sposób możliwości zwiększenia sprzedaży lub pozyskania nowych klientów.

– Wersje mobilne stron WWW stają się powoli standardem i nie chcemy tracić dystansu w stosunku do konkurencji, zwłaszcza firm europejskich z naszej branży – mówi Zbigniew Paruch, główny specjalista ds. PR w Grupie Kęty.

Zdaniem ekspertów zajmujących się tworzeniem rozwiązań mobilnych zbudowanie „komórkowej" wersji strony WWW zabiera od 3 do 8 tygodni (w zależności od tego, jak rozbudowana jest witryna internetowa). Zanim zostanie oddana do użytku musi przejść testy z wykorzystaniem smartfonów i tabletów różnych producentów pracujących w różnych systemach operacyjnych. Pozwoli to uniknąć scenariusza, że mobilna strona nie będzie działać prawidłowo na jakimś urządzeniu.

Koszty przygotowania m-strony, w zależności od złożoności, nie powinny przekroczyć kilku bądź kilkunastu tysięcy złotych.

Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć