Reklama
Rozwiń
Reklama

95 proc. inwestorów giełdowych ma smartfony

Zaledwie co trzecia spółka giełdowa ma stronę internetową dostosowaną do smartfonów i tabletów.

Publikacja: 25.01.2013 01:31

Spółki notowane na warszawskim parkiecie zbyt rzadko przystosowują swoje witryny internetowe na potrzeby użytkowników urządzeń przenośnych, wynika z analizy Lizard Mobile. Firma zajmuje się projektowanie i wdrażaniem rozwiązań mobilnych.

Według Lizard Mobile tylko co trzecia firma z giełdy ma e-stronę w wersji mobilnej. Tymczasem aż 95 proc. inwestorów, maklerów i analityków korzysta w codziennej pracy ze smartfonów i tabletów.

Spółki powoli przekonują się jednak, że warto mieć witrynę dedykowaną na urządzenia przenośne. Robią to głównie ze względów wizerunkowych. Część szuka w ten sposób możliwości zwiększenia sprzedaży lub pozyskania nowych klientów.

– Wersje mobilne stron WWW stają się powoli standardem i nie chcemy tracić dystansu w stosunku do konkurencji, zwłaszcza firm europejskich z naszej branży – mówi Zbigniew Paruch, główny specjalista ds. PR w Grupie Kęty.

Zdaniem ekspertów zajmujących się tworzeniem rozwiązań mobilnych zbudowanie „komórkowej" wersji strony WWW zabiera od 3 do 8 tygodni (w zależności od tego, jak rozbudowana jest witryna internetowa). Zanim zostanie oddana do użytku musi przejść testy z wykorzystaniem smartfonów i tabletów różnych producentów pracujących w różnych systemach operacyjnych. Pozwoli to uniknąć scenariusza, że mobilna strona nie będzie działać prawidłowo na jakimś urządzeniu.

Reklama
Reklama

Koszty przygotowania m-strony, w zależności od złożoności, nie powinny przekroczyć kilku bądź kilkunastu tysięcy złotych.

Spółki notowane na warszawskim parkiecie zbyt rzadko przystosowują swoje witryny internetowe na potrzeby użytkowników urządzeń przenośnych, wynika z analizy Lizard Mobile. Firma zajmuje się projektowanie i wdrażaniem rozwiązań mobilnych.

Według Lizard Mobile tylko co trzecia firma z giełdy ma e-stronę w wersji mobilnej. Tymczasem aż 95 proc. inwestorów, maklerów i analityków korzysta w codziennej pracy ze smartfonów i tabletów.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama