Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej opublikowała dziś dane nt. stanu branży reklamy outdoorowej w ostatnim kwartale i całym 2012 roku. W IV kw. 2012 r. branża zanotowała 148,76 mln zł przychodów, o 6,52 proc. mniej niż rok wcześniej. W całym 2012 r. zaś jej wpływy wyniosły 562 mln zł, o 6,26 proc. mniej niż w 2011 r.
- Wynik po pierwszym półroczu 2012 roku pozwalał rokować utrzymanie sprzedaży na poziomie dwóch wcześniejszych lat. Jednakże straty spowodowane znaczącym spadkiem sprzedaży w trzecim kwartale nie pozwoliły na osiągnięcie takiego wyniku – napisał Lech Kaczoń, prezes IGRZ w dzisiejszym komunikacie.
- Bliższe spojrzenie na sprzedaż w okresie przed, w trakcie i po EURO 2012 (czerwiec i lipiec 2012) pozwala także twierdzić, że piłkarskie mistrzostwa negatywnie wpłynęły na wykorzystanie potencjału OOH – uważa Kaczoń.
- Przynajmniej tego, który stanowi podstawę niniejszego raportu (firm raportujących do IGRZ). Z dostępnych nam analiz wynika, że część budżetów reklamowych, przeznaczonych na reklamę OOH, została zrealizowana poza firmami należącymi do branży. Chodzi przede wszystkim o liczne indywidualne kontrakty na ekspozycję reklamy wielkoformatowej na elewacjach budynków (bezpośrednie kontrakty między reklamodawcą i właścicielem budynku) – dodaje prezes IGRZ.
Poza branżą wydawały swoje pieniądze m.in. operatorzy telekomunikacyjni, firmy sprzedające odzież i obuwie i kosmetyki.