Reklama

Wydatki na reklamę uliczną spadły o 6,3 proc.

O 6,26 proc. do niecałych 562 mln zł spadły wydatki firm na reklamę zewnętrzną w Polsce w 2012 roku – wynika z danych izby zrzeszających przedstawicieli branży

Publikacja: 28.01.2013 16:48

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej opublikowała dziś dane nt. stanu branży reklamy outdoorowej w ostatnim kwartale i całym 2012 roku. W IV kw. 2012 r. branża zanotowała 148,76 mln zł przychodów, o 6,52 proc. mniej niż  rok wcześniej. W całym 2012 r. zaś jej wpływy wyniosły 562 mln zł, o 6,26 proc. mniej niż w 2011 r.

- Wynik po pierwszym półroczu 2012 roku pozwalał rokować utrzymanie sprzedaży na poziomie dwóch wcześniejszych lat. Jednakże straty spowodowane znaczącym spadkiem sprzedaży w trzecim kwartale nie pozwoliły na osiągnięcie takiego wyniku – napisał Lech Kaczoń, prezes IGRZ w dzisiejszym komunikacie.

- Bliższe spojrzenie na sprzedaż w okresie przed, w trakcie i po EURO 2012 (czerwiec i lipiec 2012) pozwala także twierdzić, że piłkarskie mistrzostwa negatywnie wpłynęły na wykorzystanie potencjału OOH – uważa Kaczoń.

- Przynajmniej tego, który stanowi podstawę niniejszego raportu (firm raportujących do IGRZ). Z dostępnych nam analiz wynika, że część budżetów reklamowych, przeznaczonych na reklamę OOH, została zrealizowana poza firmami należącymi do branży. Chodzi przede wszystkim o liczne indywidualne kontrakty na ekspozycję reklamy wielkoformatowej na elewacjach budynków (bezpośrednie kontrakty między reklamodawcą i właścicielem budynku) – dodaje prezes IGRZ.

Poza branżą wydawały swoje pieniądze m.in. operatorzy telekomunikacyjni, firmy sprzedające odzież i obuwie i kosmetyki.

Reklama
Reklama

Zestawienie objęło wyniki największych firm z tego segmentu, w tym AMS (Agora), BP Media, Business Consulting, CAM Media,  Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer Out of home oraz Warexpo.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej opublikowała dziś dane nt. stanu branży reklamy outdoorowej w ostatnim kwartale i całym 2012 roku. W IV kw. 2012 r. branża zanotowała 148,76 mln zł przychodów, o 6,52 proc. mniej niż  rok wcześniej. W całym 2012 r. zaś jej wpływy wyniosły 562 mln zł, o 6,26 proc. mniej niż w 2011 r.

- Wynik po pierwszym półroczu 2012 roku pozwalał rokować utrzymanie sprzedaży na poziomie dwóch wcześniejszych lat. Jednakże straty spowodowane znaczącym spadkiem sprzedaży w trzecim kwartale nie pozwoliły na osiągnięcie takiego wyniku – napisał Lech Kaczoń, prezes IGRZ w dzisiejszym komunikacie.

Reklama
Media
Trump pozywa „New York Times” i Penguin. Chce 15 miliardów za zniesławienie
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Reklama
Reklama