4Fun Media, właściciel stacji rebel.tv, 4fun.tv i TV Disco, w konkursie zgłosił nową stację. - To żadna z naszych już istniejących. Będzie to kanał o charakterze edukacyjno-poznawczym. Będzie zawierał niewielka część kupowanych zagranicą treści zagranicznych, ale w większości będzie emitował treści polskie – mówi Ewa Czekała, prezes spółki.
Wśród firm, które aplikowały, jest też nadawca kanału Edusat (nie skomentował tej informacji) oraz spółka Apella, czyli dawne Media SKOK (pośrednio wydawca m.in. portali wPolityce.pl oraz wSieci.pl). - Wystąpiliśmy o kanał edukacyjno-poznawczy. Postanowiliśmy zawalczyć w tym obszarze, bo taka tematyka mieści się w naszym doświadczeniu - mówi Romuald Orzeł, prezes Apelli.
Na rynku słychać też o tym, że konkurenta w rywalizacji o miejsce na stacje o charakterze społeczno-religijnym może mieć Telewizja Trwam. Według informacji, jakie pojawiają się w branży, aplikację złożyła także internetowa telewizja Boska TV. Projekt powstał w grudniu 2012 roku, a należy do Fundacji 21 gramów. Założyły go powiązane wcześniej z kanałem Religia.tv Jolanta Gwardys i Anna Wasiewicz. Na razie nie udało nam się uzyskać komentarza Fundacji do tej informacji.
Platforma Mediowa Point Group, której spółka zależna MediaWorks we współpracy z firmą Astro zaproponowała Krajowej Radzie dwa kanały, według naszych informacji na pewno aplikowała ze stacją o charakterze edukacyjno-poznawczym.