Na razie tylko w Europie. Jego wydawania i dystrybucji podjęły się tu pakistańska grupa Associated Group, brazylijski wydawca Castelo de Pedra i niemiecki Axel Springer – podaje Presserwis, powołując się na serwis Werben Und Verkaufen.  W czwartek na rynek ma trafić pierwsze wydanie.

Do końca ubiegłego roku do Europy trafiało międzynarodowe wydanie tygodnika przygotowywane z myślą o czytelnikach w rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Jego sprzedaż wynosiła według Alliance for Audited Media (amerykański odpowiednik Związku Kontroli Dystrybucji Prasy) nieco poniżej 200 tys. egz., przy sprzedaży amerykańskiego wydania na poziomie 1,5mln egz.

Od nowego roku wydawca tytułu, The Newsweek Daily Beast Company, zastąpił jednak amerykańską i międzynarodową wersję pisma wyłącznie cyfrową edycją „Newsweek Global" dla czytelników na całym świecie, dostępną w Internecie oraz na urządzenia mobilne, takie jak e-czytniki i tablety. Uznał, że czasie rosnącej sprzedaży edycji tabletowych i spadającej – wydań papierowych, czas na zmianę polityki.

Jak podaje Werben Und Verkaufen, powrót „Newsweeka" na europejski rynek w tradycyjnej formie nie oznacza takich planów w USA. W Europie w wielu krajach, m.in. w Polsce, „Newsweek" ma też lokalne edycje wydawane na licencjach przez lokalnych wydawców.