Spadki wyników Wirtualnej Polski mniejsze niż oczekiwano

Zarząd Grupy WPH spodziewa się w kolejnych kwartałach słabszych wyników po internetowych serwisach finansowych, a lepszych po motoryzacji i nieruchomościowych. Milczy ws. Wakacje.pl i perspektyw innych serwisów turystycznych.

Aktualizacja: 25.08.2020 15:12 Publikacja: 25.08.2020 15:08

Spadki wyników Wirtualnej Polski mniejsze niż oczekiwano

Foto: materiały prasowe

Wirtualna Polska Holding w II kwartale br. będącym pod wpływem epidemii COVID-19 i obostrzeń wprowadzonych przez rząd zanotowała 111 mln zł przychodu, 12,6 mln zł zysku operacyjnego i 7,84mln zł zysku netto. Wyniki te były odpowiednio o 37,8 proc., 60,6 proc. i 7,4 proc. niższe niż przed rokiem. Zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) wyniosła 32,8 mln zł, spadając o 36 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w II kw. 2019 r.

Przychody były niższe niż mówiła średnia prognoz biur maklerskich ankietowanych przez „Rzeczpospolitą” (spodziewano się 119 mln zł), ale EBITDA i wynik netto wyższe. Średnia prognoz biur wskazywała na 28,8 mln zł EBITDA i 4,9 mln zł zysku netto.

Pozostało 82% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie