Badająca obroty największych grup komunikacyjnych świata organizacja  RECMA podsumowała w corocznym rankingu, które sieci domów mediowych najskuteczniej budowały swoją rynkową pozycję w ubiegłym roku. – Pomimo tego, że na rynku amerykańskim MediaCom (z GroupM – red.) znajduje się w przedziale grup zachowujących się przeciętnie, globalnie po raz trzeci została liderem zestawienia – podaje RECMA. MediaCom zdobył globalnie 311 punktów. Na drugim miejscu uplasowała się sieć domów mediowych Carat z grupy Dentsu Aegis Network ( m.in. dzięki mocnej pozycji w USA oraz zdobyciu budżetów reklamowych firmy Reckitt w kilku krajach czy P&G we Włoszech – 279 pkt). Trzecie miejsce należy do ZenithOptimedia  z grupy Publicis – domy mediowe z tej sieci wygrały przetargi m.in. na obsługiwanie w tym roku Bacardi, Daimlera, Clarins czy szwedzkiego koncernu SCA. Wszystkie te działania dały im 276 pkt.

ZenithOptimedia Group (ZOG) prowadzi w rankingu dla Polski. - Zdobywając najwyższą możliwą ocenę A+ i 15 punktów (różnica między punktami przyznanymi za zdobycie nowych budżetów i odjętymi za utracone budżety), ZenithOptimedia jest najwyżej ocenianą agencją w Polsce.  W pierwszej trójce rankingu, za ZenithOptimedia, znalazły się MediaCom (A+, 13 pkt) i UniversalMcCann (A, 9 pkt) – podał ZOG Polska.

Globalnie tuż za pierwsza trójką uplasowały się sieć Mindshare (z grupy GroupM) i ubiegłoroczny lider: OMD (Omnicom Media Group) – ex aequo miejsce czwarte oraz UM z Mediabrands, które zaliczyło rok do roku spadek notowań o 10 pkt: miejsce piąte. – OMD straciło pozycję lidera po cichym roku i kilku sukcesach, jak zdobycie budżetów Hasbro w USA – podała RECMA.

Na potrzeby raportu przeanalizowano dane na temat 700 agencji mediowych z 44 krajów świata.