Skąpiec.pl to internetowa porównywarka cen, a Opineo.pl:  serwis gromadzący opinie konsumentów na temat sklepów internetowych i produktów.

Przejęć nie wykluczał w niedawnej rozmowie z „Rz" Robert Bednarski, prezes Grupy Onet. - My i nasi właściciele wciąż analizujemy pojawiające się  możliwości inwestycyjne, oczywiście w tym samym czasie rozwijając naszą ofertę. Przyglądamy się różnym opcjom, które mogłyby wzmocnić nasz główny biznes mediowy np. w obszarze transakcyjnym – mówił. Jak mówi dzisiaj, cytowany w komunikacie Onetu, obie przejęte firmy notują „doskonałą dwucyfrową dynamikę wzrostu". - Wykorzystując nasz zasięg, będziemy dalej wzmacniać obydwa produkty i rozwijać się na rynku e-commerce – mówi.

Kwoty transakcji nie podano. Kiedy na przełomie 2011 i 2012 roku te same platformy chciała przejąć grupa Nokaut, za Skąpca miała zapłacić 27,5-29,5 mln zł, a za Opineo: 6-7 mln zł. Do zakupu wtedy nie doszło - właściciele Skąpca i Opineo wycofali się w końcu z planów sprzedaży, wykorzystując fakt, że Nokaut nie zebrał z oferty publicznej zapowiadanej kwoty, co było warunkiem zrealizowania umów.

Jak podał Onet, założyciele spółek: Mariusz Janiszewski (Skąpiec.pl) i Paweł Kucharzak (Opineo.pl) pozostają mniejszościowymi udziałowcami i będą dalej kierować firmami jako prezesi ich zarządów.