Platformy satelitarne przegonią kablówki

Już w tym roku globalne wpływy platform cyfrowych przewyższą te pozyskiwane przez sieci kablowe – prognozuje firma Digital TV Research.

Publikacja: 10.06.2014 10:10

Platformy satelitarne przegonią kablówki

Foto: Bloomberg

Jej nowy raport z szacunkami dla rynku płatnych telewizji na świecie zakłada, że wprawdzie globalnie przychody branży w latach 2013-2020 wzrosną o 8,3 proc. do 209 mld dol. Największe dojrzałe rynki (w tym amerykański), będą się już jednak w tym czasie widocznie kurczyć. – Lata największych wzrostów branża ma już za sobą: między 2010 i 2013 rokiem rynek wzrósł o 24 mld dol. – podają analitycy.

Między 2013 i 2020 rokiem wpływy płatnych telewizji w Ameryce Północnej skurczą się o 9,2 proc. (to 9 mld dol.), a w Europie Zachodniej: o 1,6 proc. W tym samym czasie rosnąć będą rynki w rejonie Azji i Pacyfiku, gdzie operatorzy odnotują wzrost wpływów o prawie połowę, czyli o 15 mld dol. oraz w Afryce Subsaharyjskiej (tam wpływy prawie się podwoją i sięgną 5 mld dol.). – nasza prognoza obejmuje 138 krajów. W 18 z nich, w tym w USA, gdzie rynek płatnych telewizji skurczy się o 1,05 mld dol., płatna telewizja już w tym roku odnotuje spadek przychodów. Między 2013 i 2020 rokiem przychody tego sektora skurczą się w 21 krajach – komentuje Simon Murray, autor raportu Digital TV Research.

Największym rynkiem płatnej telewizji świata pozostaną  w najbliższych latach Stany Zjednoczone. Między 2013 i 2020 rokiem przychody operatorów spadną tam jednak o 7,9 mld dol., ale nie z uwagi na odpływ klientów do innych, alternatywnych ofert (np. serwisów wideo w sieci), tylko dlatego, że rynek będzie coraz bardziej podążał w stronę rozszerzania pakietów usług,  tańszych dla klientów, w rezultacie czego wpływy z poszczególnych składowych tych ofert będą musiały się kurczyć.

Wpływ tzw. odcinaczy kabla (czyli osób, które zrezygnują z abonowania telewizji w ogóle) na rynek operatorów płatnej telewizji będzie zdaniem Digital TV Research w omawianym okresie niewielki. Nasycenie tymi usługami spadnie z 86,4 proc. W 2013 r. do 84 proc. W 2020 r.

Wśród poszczególnych dystrybutorów spadać będą przede wszystkim wpływy kablówek: do 2020 r. globalnie skurczą się aż o 11,9 mld dol. – przy czym już w przyszłym roku przestaną przynosić jakiekolwiek znaczące przychody analogowe  pakiety sieci kablowych. Wprawdzie cyfrowe wpływy będą w tym czasie rosły i to szybko (zwiększą się o prawie jedną piątą, do 79 mld dol.), ale nie na tyle, by uratować cały segment kablówek przed spadkami.

Nie będą natomiast narzekać na sytuacje operatorzy platform satelitarnych ani telewizji IPTV. Ci pierwsi zwiększą swoje światowe przychody  do 2020 r.o 44 proc. do 99,9 mld dol., a ci drudzy: o 63 proc. do 26,1 mld dol.

W rezultacie platformy satelitarne przegonią kablówki pod względem wpływów już w tym roku.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie