Tzw. serwisy wieloekranowe (multiscreaningowe, oferujące dostęp do treści wideo na dowolnym ekranie: czy to telewizora, czy tabletu, komputera albo komórki) w 2010 roku miały na tych wszystkich urządzeniach łącznie już 5,6 mld widzów. W 2020 roku ich liczba wzrośnie do 11,32 mld –prognozuje firma Digital TV Research. To liczba widzów, z których wielu ogląda materiały na wielu urządzeniach jednocześnie, stąd jest tak wysoka.
– Do 2020 roku przeciętny widz materiałów wideo będzie je przynajmniej raz w miesiącu oglądał na 2,13 urządzeniach. W tym roku ten wskaźnik wyniesie jeszcze 1,53. Innymi słowy – będą przy tym standardowo wykorzystywane dwa rodzaje urządzeń, podczas gdy dziś jest to jeszcze ciągle jedno. Z największego wachlarza sprzętu będą korzystać Australijczycy – komentuje Simon Murray, autor raportu.
Za sześć lat prawie 4 mld ludzi na świecie będzie oglądało ulubione materiały telewizyjne na komputerze stacjonarnym lub laptopie przez stałe łącze szerokopasmowe (to o 80 proc. więcej niż w 2013 roku), ze smartfonów będzie przy tym korzystać 1,53 mld ludzi (trzy razy więcej niż w ubiegłym roku), a z tabletów: 1,1 mld (pięć razy więcej niż w 2013 r.).
Udział widzów korzystających z telewizora w całej puli widzów wideo spadnie między 2010 i 2020 rokiem z 73 proc. do 42 proc. najwięcej widzów przełączających się pomiędzy ekranami różnych urządzeń będą mieć Chiny (prawie 3 mld w 2010 roku).