DJ na tylnym siedzeniu taksówki

Dwaj duzi internetowi gracze łączą siły. Czy dzięki współpracy lidera na rynku zamawiania taksówek i czołowej światowej platformy muzycznej powstanie nowa jakość?

Publikacja: 17.11.2014 11:32

Daniel Ek, założyciel Spotify

Daniel Ek, założyciel Spotify

Foto: Bloomberg

Jeszcze go nie ogłoszono, ale wszystko wskazuje na to, że to jedynie kwestia kilku najbliższych godzin. Uber od piątku zaprasza na konferencję planowaną na dziś. Szef serwisu służącego do przywoływania taksówek ma na niej przedstawić nowego partnera biznesowego. Najprawdopodobniej będzie to Spotify w osobie swojego założyciela, Daniela Eka.

Granie podczas jazdy

Celem wspólnego działania jest połączenie możliwości obu serwisów. Spotify umożliwia słuchanie muzyki, Uber efektywnie i tanio zamawia taksówki. Jeżeli jedno dołożymy do drugiego, pasażerem wzywanej taksówki stanie się nie tylko sam użytkownik, ale także cała jego lista utworów z konta Spotify. Pierwsza myśl jest prosta – ile razy zdarzało się, że kierowca miał włączone radio z muzyką, która zupełnie nie odpowiada naszym potrzebom? Zawsze można poprosić o przełączenie, ale nie każdy się odważy o taką prośbę, można ryzykować rozpoczęcie monologu ze strony taksówkarza, a także zwyczajnie możemy nie mieć ochoty na interakcję podczas podróży.

Jeżeli do samochodu wsiada z nami nasze muzyczne konto, sprawa wydaje się o wiele prostsza. Nie wiemy do końca, jak połączenie Ubera ze Spotify będzie wyglądać w praktyce, ale na podstawie pierwszych informacji prasowych można domyślać się, że samochód będzie musiał mieć gniazdo do podłączenia zewnętrznego źródła dźwięku (tzw. AUX). Uber już wcześniej zbierał informacje o takiej funkcjonalności w swoich taksówkach. Następnie po wejściu do samochodu wystarczy podłączyć do radia własnego smartfona i już można sterować muzyką graną w aucie z tylnego siedzenia. Teraz to kierowca co najwyżej poprosi nas o zmianę utworu, który nie podpasuje jemu.

Informacje o partnerstwie wciąż są niepotwierdzone, ale osoby związane ze Spotify nieoficjalnie przyznają, że szykuje się takiego rodzaju połączenie sił. W sieci można znaleźć materiał video zamieszczony 10 miesięcy temu na francuskim Vimeo, na którym widać jak pewien chłopak nie rozstaje się ze swoją muzyką słuchaną za pośrednictwem Spotify nawet, gdy wchodzi do taksówki zamówionej przez Ubera. Filmik kończy się hasłem: „Twoim szoferem jest Uber, a rytmem podróży Spotify".

Korzyści dla obu partnerów

Trudno spodziewać się zatem innego rozwiązania i informacji o partnerstwie Ubera z kimś z rynku muzycznego, kto nie będzie Spotify'em. Oba przedsięwzięcia łączy wiele. Odniosły międzynarodowy sukces, Spotify ma obecnie 50 mln użytkowników i wciąż stara się przyciągnąć ich coraz więcej. Nawiązuje współpracę z inteligentnymi samochodami nowej generacji od Forda i Volvo, autami, które oferują integrację systemu pokładowego z aplikacjami urządzeń mobilnych. Słowem z własnej muzyki i sieci społecznościowych można korzystać za kierownicą.

Uber z kolei jest obecny już w 50 krajach na świecie, w wielu miejscach wciąż uchodzi za serwis naruszający obowiązujące na rynku taksówkarskim zasady. Współpracuje z wieloma koncernami, jak Morgan Stanley, Starbucks, United Airlines, a także z ligą futbolu amerykańskiego NFL. Za pośrednictwem takich programów lojalnościowych łączonych z nowymi funkcjonalnościami oferowanymi klientom przyzwyczajonych do swoich firm zyskuje coraz to nowe pola, na których jest obecny. Układ ze Spotify pozwoliłby Uberowi na uzyskanie znacznej przewagi nad głównym konkurentem, firmą Lyft.

Jeszcze go nie ogłoszono, ale wszystko wskazuje na to, że to jedynie kwestia kilku najbliższych godzin. Uber od piątku zaprasza na konferencję planowaną na dziś. Szef serwisu służącego do przywoływania taksówek ma na niej przedstawić nowego partnera biznesowego. Najprawdopodobniej będzie to Spotify w osobie swojego założyciela, Daniela Eka.

Granie podczas jazdy

Pozostało 90% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie