Reklama
Rozwiń
Reklama

Google wielokrotnie toczył bitwy w sądach

Sprawa antymonopolowa rozpoczęta przez Komisję Europejską to nie pierwsze postępowanie dotyczące pozycji Google na rynku oraz praktyk rynkowych tego koncernu.

Publikacja: 15.04.2015 22:00

Google ma problem nie tylko z Komisją Europejską.

Google ma problem nie tylko z Komisją Europejską.

Foto: Bloomberg

W styczniu 2014 r. CNIL, czyli francuski urząd ochrony danych osobowych, ukarał Google symboliczną karą 150 tys. euro za to, że koncern nie spełnił jego wezwań do dostosowania do francuskiego prawa swoich standardów zbierania i przechowywania danych osobowych. Być może dotkliwszą karą dla Google był nakaz umieszczenia na stronie jego francuskojęzycznej wyszukiwarki komunikatu mówiącego o nałożonej na koncern grzywnie.

W 2011 r. włoski urząd antymonopolowy (AGCM) wstrzymał postępowania przeciwko Google wszczęte w 2009 r. po skardze złożonej na koncern przez organizację wydawców prasy FIEG. Wskazywał on, że Google wykorzystuje dominującą pozycję i dyskryminuje w wynikach wyszukiwania materiały wydawców, którzy nie chcą publikować swoich treści w serwisie Google News. Sprawa skończyła się na tym, że Google wprowadził zmiany w swojej polityce, ale nie musiał się przyznawać do jakiegokolwiek złego działania.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama