Na i tak mocno już nasyconym – po starcie „Do Rzeczy" i „W Sieci" – rynku tygodników społeczno-politycznych w ubiegłym tygodniu pojawiły się kolejne dwa: „ABC. Tygodnik Bezkompromisowy Aktualny Ciekawy" Grupy Fratria oraz podobny do niego tygodnik „Od A do Z" wydawnictwa Ringier Axel Springer Polska (wydaje m.in. „Fakt" i „Forbesa").
– Obydwa pisma bardzo mocno przypominają niemiecki „Bild am Sonntag" – uważa Marek Miller, szef należącego do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy portalu branżowego Prasa.info. Podobnie ocenia Krzysztof Kulesz, zastępca dyrektora działu sprzedaży w domu mediowym ZenithOptimedia Group. – Pisma łudząco przypominają „Fakt". Mają dotrzeć do prawicowego elektoratu. Do czytelnika, który uważa, że większość istniejących na rynku tytułów jest stronnicza, że promują one rząd i niechlubne postawy Polaków i że wszystko to „wina Tuska". Tabloidowy charakter ma ułatwić przyswojenie treści, wywołać zamierzone przez wydawcę reakcje czytelnika.