Tłok na polskim rynku tygodników

Nowe tytuły: „ABC" i „Od A do Z" zdaniem ekspertów nie odbiorą czytelników czasopismom już istniejącym.

Aktualizacja: 27.04.2015 08:18 Publikacja: 26.04.2015 22:12

Nowi gracze - "ABC" i "Od A do Z" nie odbiorą czytelników już istniejącym , a to czy pozyskają rekla

Nowi gracze - "ABC" i "Od A do Z" nie odbiorą czytelników już istniejącym , a to czy pozyskają reklamodawców, stoi pod znakiem zapytania.

Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek

Na i tak mocno już nasyconym – po starcie „Do Rzeczy" i „W Sieci" – rynku tygodników społeczno-politycznych w ubiegłym tygodniu pojawiły się kolejne dwa: „ABC. Tygodnik Bezkompromisowy Aktualny Ciekawy" Grupy Fratria oraz podobny do niego tygodnik „Od A do Z" wydawnictwa Ringier Axel Springer Polska (wydaje m.in. „Fakt" i „Forbesa").

– Obydwa pisma bardzo mocno przypominają niemiecki „Bild am Sonntag" – uważa Marek Miller, szef należącego do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy portalu branżowego Prasa.info. Podobnie ocenia Krzysztof Kulesz, zastępca dyrektora działu sprzedaży w domu mediowym ZenithOptimedia Group. – Pisma łudząco przypominają „Fakt". Mają dotrzeć do prawicowego elektoratu. Do czytelnika, który uważa, że większość istniejących na rynku tytułów jest stronnicza, że promują one rząd i niechlubne postawy Polaków i że wszystko to „wina Tuska". Tabloidowy charakter ma ułatwić przyswojenie treści, wywołać zamierzone przez wydawcę reakcje czytelnika.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie