Tłok na polskim rynku tygodników

Nowe tytuły: „ABC" i „Od A do Z" zdaniem ekspertów nie odbiorą czytelników czasopismom już istniejącym.

Aktualizacja: 27.04.2015 08:18 Publikacja: 26.04.2015 22:12

Nowi gracze - "ABC" i "Od A do Z" nie odbiorą czytelników już istniejącym , a to czy pozyskają rekla

Nowi gracze - "ABC" i "Od A do Z" nie odbiorą czytelników już istniejącym , a to czy pozyskają reklamodawców, stoi pod znakiem zapytania.

Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek

Na i tak mocno już nasyconym – po starcie „Do Rzeczy" i „W Sieci" – rynku tygodników społeczno-politycznych w ubiegłym tygodniu pojawiły się kolejne dwa: „ABC. Tygodnik Bezkompromisowy Aktualny Ciekawy" Grupy Fratria oraz podobny do niego tygodnik „Od A do Z" wydawnictwa Ringier Axel Springer Polska (wydaje m.in. „Fakt" i „Forbesa").

– Obydwa pisma bardzo mocno przypominają niemiecki „Bild am Sonntag" – uważa Marek Miller, szef należącego do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy portalu branżowego Prasa.info. Podobnie ocenia Krzysztof Kulesz, zastępca dyrektora działu sprzedaży w domu mediowym ZenithOptimedia Group. – Pisma łudząco przypominają „Fakt". Mają dotrzeć do prawicowego elektoratu. Do czytelnika, który uważa, że większość istniejących na rynku tytułów jest stronnicza, że promują one rząd i niechlubne postawy Polaków i że wszystko to „wina Tuska". Tabloidowy charakter ma ułatwić przyswojenie treści, wywołać zamierzone przez wydawcę reakcje czytelnika.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama