Według aktualnych prognoz w tym roku na światowym rynku uda się sprzedać 221,8 mln tabletów, czyli o 3,8 proc. mniej niż przed rokiem - podało IDC. Poprzednie prognozy mówiły o tym, że na rynek trafi w tym roku 234,5 mln tych urządzeń. – Obserwujemy jednak, że modele tabletów łączące się z sieciami komórkowymi oraz tzw. urządzenia 2w1 wciąż sprzedają się w określonych regionach świata coraz lepiej. To spora szansa dla całej branż y –zauważa Jean Philippe Bouchard, dyrektor badań ds. rynku tabletów w IDC.

Według szacunków IDC udział tabletów zdolnych do łączenia się z siecią wyłącznie przez WiFi w całej puli sprzedaży tych urządzeń będzie spadał. W tym roku już 33 proc. wszystkich tabletów, jakie znajdą nabywcę na świecie, będzie się łączyć z mobilnym Internetem (rok wcześniej było to 31 proc.), a w 2019 roku ten odsetek dobije do 40 proc.