Martha Stewart negocjuje z Sequential Brands Group sprzedaż swojej firmy

Martha Stewart właścicielka medialnego imperium zbudowanego na poradnictwie domowym chce sprzedać swój biznes. Według przecieków opublikowanych przez "Wall Street Journal" zakupem zainteresowana jest spółka Sequential Brands Group Inc.

Aktualizacja: 19.06.2015 18:31 Publikacja: 19.06.2015 18:11

Martha Stewart negocjuje z Sequential Brands Group sprzedaż swojej firmy

Foto: Bloomberg

Szczegóły transakcji nie są są znane, bo zainteresowane strony odmawiają komentarzy. Martha Stewart Living Omnimedia Inc. jest notowana na giełdzie, a jej wartość rynkowa przed opublikowaniem pierwszych przecieków wynosiła 293 miliony dolarów. Po pojawieniu się wiadomości o przejęciu kurs spółki poszybował w górę o ponad 20 proc.

Firma Marthy Stewart, która szczyci się swoim polskim pochodzeniem (jej nazwisko panieńskie to Kostyra) od dłuższego czasu przynosi straty. W ciągu ostatnich kilku lat szefowie spółki pozbywali się najbardziej nierentownych działów, ograniczyli działalność wydawniczą, sprzedali część nieruchomości oraz zredukowali zatrudnienie z 600 do 270 osób. Martha Stewart Living skupiła się przede wszystkim na sprzedaży artykułów domowego użytku firmowanych nazwiskiem założycielki. W pierwszym kwartale przychody spółki wyniosły 17,1 miliona dolarów, w porównaniu z 33,3 mln dol. w analogicznym okresie ubiegłym roku. Straty operacyjne zaksięgowano na poziomie 2,4 mln dol. (rok wcześniej – 2,2 mln dol.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama