Ich sprzedaż jest zgodna z ustawą o informacji i środkach przekazu przyjętą w sierpniu i z szerszą strategią na lata 2011-16, która zakłada likwidację państwowej własności w tym sektorze.
Jest także częścią działań tego kraju, który stara się o wejście do Unii Europejskiej i rządowych planów ograniczenia sektora publicznego związanych z 3-letnią umową z MFW o przyznaniu Serbii ostrożnościowej pożyczki 1,2 mld euro.
Przetargi ogłoszone w belgradzkim dzienniku "Politika" przewidują odrębną sprzedaż aukcyjna firm mediowych, głównie radia i operatorów telewizji w dniach 3 - 14 sierpnia. W tym gronie znajduje się Tanjug, Telegraficzna Agencja Nowej Jugosławii utworzona w 1943 r. przez komunistycznych partyzantów. W 1995 r. stała się agencją prasową Serbii po rozpadzie Jugosławii w 1991 r.
Agencja prywatyzacji szacuje cenę wywoławczą Tanjuga na 761 tys. euro. W 2012 r. łączne aktywa agencji miały wartość 181,7 mln dinarów (1,69 mln dolarów), a łączny zysk wyniósł 1,3 mln dinarów. Pracuje w niej ok.200 ludzi. Ceny wywoławcze wszystkich 38 podmiotów przeznaczonych do sprzedania dają łącznie około 10 mln euro.