Jak poinformował wiceprezes agencji Xinhua Long Xinnan, chińska agencja uruchomiła także specjalne platformy informacji dla sektora biznesowego. "Xinhua rozwija usługi w zakresie mediów społecznościowych, zarówno dla odbiorców na chińskim rynku, jak i dla zagranicznych użytkowników, szczególnie młodych, którzy są aktywni w nowych mediach" - powiedział Long Xinnan, który wraz z delegacją odwiedził we wtorek Polską Agencję Prasową.

"Obecność w nowych mediach jest niezbędnym elementem działalności każdej agencji informacyjnej, a skuteczna strategia informacyjna dotycząca mediów społecznościowych jest obecnie największym wyzwaniem każdej agencji, dla której sednem działalności jest wiarygodność" - podkreślała prezes PAP Lidia Sobańska, wskazując na europejskie doświadczenia biznesowe w sektorze mediów społecznościowych.

Wiceprezes Xinhua mówił o dużym zainteresowaniu informacji po angielsku na koncie twitterowym New China, ale podkreślał, że mimo wiodącego angielskiego chińska agencja planuje stworzenie kolejnych wersji językowych, w tym takze w języku suahili. Wychodząc naprzeciw zainteresowaniu przedsiębiorców Xinhua uruchomiła także specjalną platformę informacji w obrębie krajów Nowego Jedwabnego Szlaku.

Nowy Jedwabny Szlak znajduje się na liście priorytetów chińskiego rządu. Jak oceniali w rozmowie z PAP eksperci, to szansa dla Polski, gdyż przejeżdżają przez nią wszystkie pociągi. "Kreujemy się jako miejsce inwestycji logistycznych dla całej Europy" - ocenił jakiś czas temu w rozmowie z PAP Andrzej Juchniewicz z szanghajskiego biura Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ).

Xinhua (dosł. Nowe Chiny) to państwowa agencja prasowa Chińskiej Republiki Ludowej i najważniejsza w Chinach instytucja zajmująca się zbieraniem i obróbką informacji prasowych, a także organizacją konferencji z udziałem polityków i instytucji rządowych. Zatrudnia ok. 10 tys. pracowników, posiada ponad 100 biur na całym świecie.