„Straciłeś połączenie z Internetem lub wyświetlanie wstrzymane jest przez oprogramowanie blokujące reklamy. Wyłącz lub odinstaluj je, aby móc zobaczyć, co dla Ciebie przygotowaliśmy. Dzięki reklamom wszystkie materiały są dostępne bezpłatnie". Taki komunikat już od dawna widzą użytkownicy Adblocka albo innego oprogramowania blokującego reklamy przy próbie obejrzenia serialu lub programu z oferty należącego do TVN Playera.pl.
    Podobna informacja od jakiegoś czasu wyświetla się też osobom, które próbują obejrzeć materiał wideo na stronach Wirtualnej Polski. Swoich użytkowników edukuje też Iplex.pl: „Ponieważ używasz programu typu adblock, nie możesz odtworzyć filmu" – wyświetla każdemu użytkownikowi Adblocka. To reakcja nadawców na rosnącą popularność oprogramowania blokującego reklamy, z którego według danych PageFair i Adobe korzysta aż 35 proc. polskich internautów.