Polak podzieli się miejscem w aucie

Wspólne przejazdy i noclegi w prywatnych mieszkaniach – przy tej okazji Polacy najczęściej są gotowi korzystać z serwisów społecznościowych bazujących na ekonomii współdzielenia.

Publikacja: 02.12.2015 21:00

Polak podzieli się miejscem w aucie

Foto: 123RF

Co czwarty Polak zamierza sięgnąć po usługi serwisu organizującego wspólne przejazdy autem, a 23 proc. planuje skorzystać z portalu, który umożliwia wynajem noclegu w prywatnym mieszkaniu – wynika z badania, które ICAN Research zrealizował dla serwisu finansów społecznościowych Kokos.pl. na próbie tysiąca osób.

Badanie wykazało, że spora grupa Polaków zna ideę współdzielenia i serwisy, które działają, opierając się na jej zasadach. Najbardziej popularne są te ułatwiające wspólne podróże (np. BlaBlaCar), o których słyszało sześciu na dziesięciu badanych, choć korzystało tylko 8 proc. Tyle samo ma za sobą doświadczenia użytkownika serwisów noclegowych, które zna ze słyszenia prawie co drugi Polak. Prawie 30 proc. Polaków słyszało zaś o serwisach pożyczek społecznościowych, choć na razie korzystają z nich ostrożnie – niespełna co dziesiąty z badanych zamierza to zrobić w przyszłości. Pięciu na 100 ma już za sobą takie doświadczenie.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie