Facebook kupił Oculusa za 2 mld dolarów na początku 2014 roku, ale wciąż nie jest jasne, jak zamierza wykorzystywać okulary VR produkowane przez tę firmę.
- Zamierzamy używać Oculusa jak platformy – mówił w rozmowie z „Rz" Martin Ott, dyrektor zarządzający Facebooka w Europie Północnej, Środkowej i Wschodniej. Dopytywany przyznawał, ze może to być wykorzystanie na potrzeby rozrywki czy biznesu (np. przy telekonferencjach), ale nie tylko.
- Także w opiece zdrowotnej czy usługach turystycznych. Proszę sobie wyobrazić, że planując wakacje, można by było stanąć na wybranej plaży i się po niej rozejrzeć czy przejść się po wybranym hotelowym pokoju. Jest cała gama fascynujących rzeczy, które można stworzyć, mając do dyspozycji kreatywny zespół ludzi. A my bylibyśmy platformą umożliwiającą te działania. Choć to pewnie na razie wizja dość odległa... - mówił.
W październiku Nicola Mendelsohn, wiceprezes Facebooka w naszym regionie zapowiadała na łamach „Rz", że zakup Rifta będzie możliwy zapewne dopiero w I połowie 2016 roku.
Oculus nie podał na razie, ile będzie kosztował zestaw okularów z pakietem dwóch gier. Szczegóły zostaną podane 6 stycznia o 17 naszego czasu (o 8 rano w Kalifornii i Waszyngtonie).