Carrefour wstrzymuje reklamy w TVP za treści anty-LGBT

Francuska sieć Carrefour ogłosiła, że wycofuje swoją najnowszą kampanię reklamową z Telewizji Polskiej z uwagi na treści, które „nie odpowiadają wartościom” firmy.

Aktualizacja: 27.11.2020 10:03 Publikacja: 27.11.2020 09:26

Carrefour wstrzymuje reklamy w TVP za treści anty-LGBT

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

O decyzji poinformowała francuska centrala sieci na swoim koncie na Twitterze. Jest to reakcja na wpis jednej użytkowniczki serwisu społecznościowego, która przedstawiła na grafice reklamę Carrefoura na stronie tvp.info widniejącą obok nagłówków dotyczących społeczności LGBT, w tym cytatu arcybiskupa Marka Jędraszewskiego o „tęczowej zarazie”. Kobieta oznaczyła w poście sieć Carrefour i zapytała, czy firma jest świadoma, że „jej wydatki reklamowe finansują najbardziej obrzydliwą nienawiść anty-LGBT”.

Główny oddział Carrefoura odpisał użytkowniczce tak: „Dzień dobry, te treści nie odpowiadają naszym wartościom. Po otrzymaniu Pani sygnału wstrzymaliśmy trwającą kampanię. Podwoimy naszą ostrożność w tym obszarze wraz z polskim oddziałem Carrefoura”.

Jako pierwszy napisał o sprawie Onet, a do jego artykułu odniósł się już szef tvp.info Samuel Pereira, twierdząc, że „wbrew temu co pisze Onet, portal tvp_info nie ma i nigdy nie miał rubryki „tęczowa zaraza"”. 

Również Carrefour Polska napisał oświadczenie, w którym przekonuje, że „przestrzega najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności”, a „wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona”. Sieć twierdzi, że zareagowała już „wstrzymując ją (reklamę w tvp.info - red.) oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dotyczącego m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.)”.

O decyzji poinformowała francuska centrala sieci na swoim koncie na Twitterze. Jest to reakcja na wpis jednej użytkowniczki serwisu społecznościowego, która przedstawiła na grafice reklamę Carrefoura na stronie tvp.info widniejącą obok nagłówków dotyczących społeczności LGBT, w tym cytatu arcybiskupa Marka Jędraszewskiego o „tęczowej zarazie”. Kobieta oznaczyła w poście sieć Carrefour i zapytała, czy firma jest świadoma, że „jej wydatki reklamowe finansują najbardziej obrzydliwą nienawiść anty-LGBT”.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane