Reklama
Rozwiń
Reklama

Trwa boom na produkcje wideo

Kryzys, który także w Polsce wiązał się z cięciem nakładów na produkcje telewizyjne, branża ma za sobą. Tylko w USA powstało w ubiegłym roku 400 seriali, dwa razy więcej niż w 2009 roku.

Publikacja: 17.01.2016 20:00

Dzięki mnogości nowych kanałów dystrybucji (tradycyjna telewizja, serwisy, takie jak Netflix, YouTube, wirtualne kanały hybrydowej telewizji) produkcje przypisane niegdyś wyłącznie stacjom telewizyjnym mnożą się szybciej niż kiedykolwiek.

Jak podliczyła spółka Eurodata TV Worldwide, w ubiegłym roku globalnie na 44 rynkach na potrzeby wszystkich tych kanałów powstało już 8,5 tys. rozmaitych produkcji. Aż 40 proc. z nich to seriale, niewiele mniej (37 proc.) stanowiły magazyny i dokumenty, a 23 proc. – programy rozrywkowe.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama