„Rzeczpospolita" liderem sprzedaży e-wydań 2015 roku

W całym ubiegłym roku gazeta sprzedawała najwięcej e-wydań wśród wszystkich ogólnopolskich gazet codziennych, a ich sprzedaż rosła najszybciej.

Aktualizacja: 04.02.2016 12:49 Publikacja: 03.02.2016 10:58

„Rzeczpospolita" liderem sprzedaży e-wydań 2015 roku

Foto: ROL

„Rz" i „Parkiet" były jedynymi dziennikami z tej grupy, których sprzedaż nie spadła w 2015 roku.

W całym ubiegłym roku łączna sprzedaż pięciu największych ogólnopolskich dzienników obniżyła się o 5,2 proc. do 711,2 tys. egz. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tak zwaną „sprzedaż ogółem" (sprzedaż kioskowa i prenumerata, uwzględniająca e-wydania). Na spadającym rynku wynik z 2014 roku udało się utrzymać tylko dwóm ogólnopolskim dziennikom – „Rzeczpospolitej" i „parkietowi". Sprzedaż tej pierwszej wzrosła o 0,1 proc. do 55,9 tys. egz. , „Parkiet" zyskał 4,5 proc., a jego średnia sprzedaż wynosiła 4,8 tys. egz. Pozostałe tytuły odnotowały spadki, ale były to już spadki jednocyfrowe. „Dziennik gazeta Prawna" sprzedawał średnio 44,9 tys. egz. (spadek r/r o 5 proc.), bulwarowy „Fakt": 307,5 tys. egz. ( spadek o 5,3 proc.), „Gazeta Wyborcza": 158,3 tys. egz. (spadek o 7 proc.), „Puls Biznesu": 10,6 tys. egz. (spadek o 2,2 proc.), a bulwarowy „Super Express": 144,5 tys. egz. (spadek p 4,9 proc.).

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych