Reklama
Rozwiń
Reklama

Klienci uciekają od firm zalewających ich niepotrzebnymi komunikatami

Prawie co piąta osoba, której jakaś firma wysyłała za dużo maili i innych komunikatów marketingowych, rezygnuje z jej usług – wynika z najnowszych badań. Jedna na dziesięć składa na to skargę.

Publikacja: 10.02.2016 10:54

Prawie co piąta osoba, której jakaś firma wysyłała za dużo maili i innych komunikatów marketingowych

Prawie co piąta osoba, której jakaś firma wysyłała za dużo maili i innych komunikatów marketingowych, rezygnuje z jej usług.

Foto: 123RF

W dobie nadmiaru informacji ludzie coraz gorzej znoszą zalew niepotrzebnymi ich zdaniem komunikatami. Zwłaszcza marketingowymi.

- Dwie trzecie konsumentów przyznaje, że ich lojalność w stosunku do marek, które komunikują się w taki sposób jest mniejsza. 63proc. twierdzi, że przeznaczy mniej środków na zakup produktów takiego producenta a 57 proc. zamierza przestać korzystać z jego usług – podaje firma Ricoh, która zleciła przebadanie tego problemu Coleman Parkes Research wśród prawie 3 tys. osób z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, RPA, Szwajcarii, Polski, Rosji, Belgii, Turcji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Holandii, Szwecji, Danii, Norwegii, Arabii Saudyjskiej, Kataru, Finlandii i Kuwejtu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama