Klienci uciekają od firm zalewających ich niepotrzebnymi komunikatami

Prawie co piąta osoba, której jakaś firma wysyłała za dużo maili i innych komunikatów marketingowych, rezygnuje z jej usług – wynika z najnowszych badań. Jedna na dziesięć składa na to skargę.

Publikacja: 10.02.2016 10:54

Prawie co piąta osoba, której jakaś firma wysyłała za dużo maili i innych komunikatów marketingowych

Prawie co piąta osoba, której jakaś firma wysyłała za dużo maili i innych komunikatów marketingowych, rezygnuje z jej usług.

Foto: 123RF

W dobie nadmiaru informacji ludzie coraz gorzej znoszą zalew niepotrzebnymi ich zdaniem komunikatami. Zwłaszcza marketingowymi.

- Dwie trzecie konsumentów przyznaje, że ich lojalność w stosunku do marek, które komunikują się w taki sposób jest mniejsza. 63proc. twierdzi, że przeznaczy mniej środków na zakup produktów takiego producenta a 57 proc. zamierza przestać korzystać z jego usług – podaje firma Ricoh, która zleciła przebadanie tego problemu Coleman Parkes Research wśród prawie 3 tys. osób z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, RPA, Szwajcarii, Polski, Rosji, Belgii, Turcji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Holandii, Szwecji, Danii, Norwegii, Arabii Saudyjskiej, Kataru, Finlandii i Kuwejtu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem