Wydawcy podtrzymują chęć emitowania reklam przyjaznych czytelnikom

Po Apple, który umożliwił blokowanie reklam na nowych iPhone'ach, na podobny krok decydują się brytyjski i włoski operator „3". Wydawcy podtrzymują chęć emitowania reklam przyjaznych czytelnikom.

Publikacja: 24.02.2016 21:00

Foto: Bloomberg

Już sam ruch Apple, który w systemie iOS9 umożliwił pod koniec ubiegłego roku zablokowanie reklam użytkownikom swoich smartfonów, mocno zwiększył popularność mechanizmów blokujących reklamy w sieci. Według ostatnich danych GlobalWebIndex (zbieranych z 34 rynków świata, w tym z Polski) reklamy na komórkach w IV kwartale 2015 roku stosowało 37 proc. mobilnych internautów. W dodatku dalsze 42 proc. deklaruje, że zamierza tak zrobić, i w rezultacie najmniejsza grupa – 21 proc. badanych – odżegnuje się od korzystania z adblocków.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?