Reklama

Gra Lego Dimensions wpłynęła na poprawę wyników duńskiego koncernu

Najnowsza produkcja duńskiej firmy zabawkarskiej - Lego Dimensions - okazała się wielkim sukcesem na światowych rynkach.

Publikacja: 01.03.2016 12:06

Gra Lego Dimensions wpłynęła na poprawę wyników duńskiego koncernu

Foto: Bloomberg

Zysk netto firmy urósł w ubiegłym roku o 31 proc. do 9,2 mld koron (1,34 mld dol.). Całkowita sprzedaż zwiększyła się natomiast o 25 proc. do 35,8 mld koron – poinformowała we wtorek grupa Lego. Jak zaznacza, w każdym regionie, który obsługuje, zanotowano dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży, podczas gdy średnie tempo ekspansji przemysłu zabawkarskiego osiągnęło w 2015 r. wynik jednocyfrowy.

Duńska grupa zawdzięcza te świetne wyniki swojej najnowszej produkcji, Lego Dimensions. Gra zaprojektowana przez angielskie studio Traveller's Tales i wydana przez koncern Warner Bros to pierwsza produkcja z serii LEGO wykorzystująca interaktywne figurki. Pomysł połączenia tradycyjnych zabawek z grą na konsolę spotkał się z bardzo pozytywnym przyjęciem wśród miłośników zabawek. Choć duńska firma nie jest autorem koncepcji – w sklepach pojawiły się już wcześniej interaktywne serie gier Skylanders oraz Disney Infinity – to w zawrotnym tempie utorowała sobie silną pozycję na tym rynku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama