Gra Lego Dimensions wpłynęła na poprawę wyników duńskiego koncernu

Najnowsza produkcja duńskiej firmy zabawkarskiej - Lego Dimensions - okazała się wielkim sukcesem na światowych rynkach.

Publikacja: 01.03.2016 12:06

Gra Lego Dimensions wpłynęła na poprawę wyników duńskiego koncernu

Foto: Bloomberg

Zysk netto firmy urósł w ubiegłym roku o 31 proc. do 9,2 mld koron (1,34 mld dol.). Całkowita sprzedaż zwiększyła się natomiast o 25 proc. do 35,8 mld koron – poinformowała we wtorek grupa Lego. Jak zaznacza, w każdym regionie, który obsługuje, zanotowano dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży, podczas gdy średnie tempo ekspansji przemysłu zabawkarskiego osiągnęło w 2015 r. wynik jednocyfrowy.

Duńska grupa zawdzięcza te świetne wyniki swojej najnowszej produkcji, Lego Dimensions. Gra zaprojektowana przez angielskie studio Traveller's Tales i wydana przez koncern Warner Bros to pierwsza produkcja z serii LEGO wykorzystująca interaktywne figurki. Pomysł połączenia tradycyjnych zabawek z grą na konsolę spotkał się z bardzo pozytywnym przyjęciem wśród miłośników zabawek. Choć duńska firma nie jest autorem koncepcji – w sklepach pojawiły się już wcześniej interaktywne serie gier Skylanders oraz Disney Infinity – to w zawrotnym tempie utorowała sobie silną pozycję na tym rynku.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie