Reklama

Ponad połowa domostw nie płaci w Polsce abonamentu

Z opublikowanego w czwartek sprawozdania KRRiT za 2015 r. wynika, że abonament radiowo telewizyjny płaciło w terminie tylko niewiele ponad milion gospodarstw. Przy ponad 13 mln wszystkich.

Publikacja: 31.03.2016 15:39

Ponad połowa domostw nie płaci w Polsce abonamentu

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik Sławomir Mielnik

- Przy założeniu, że wszystkie gospodarstwa domowe mają zarejestrowane odbiorniki rtv i wnoszą  opłaty terminowo potencjalne wpływy abonamentowe (bez uwzględnienia wpływów od abonentów  instytucjonalnych) w 2015 r. powinny wynosić około 3,13 mld zł netto – podaje KRRiT. A wynosiły – wraz odsetkami za opóźnienia i karami – zaledwie  743,3 mln zł.

Ponad połowa gospodarstw domowych w ogóle nie ma nawet zarejestrowanych odbiorników radiowych i telewizyjnych. - Na 13, 57 mln gospodarstw domowych (według danych GUS) zarejestrowane odbiorniki miało  6,72 mln gospodarstw (49,5 proc.) – podaje KRRiT. Co więcej, prawie połowa z gospodarstw zarejestrowanych to te zwolnione  od wnoszenia opłat. - Pozostała część gospodarstw domowych tj. 3,55 mln, powinna terminowo wnosić opłaty – wynika ze sprawozdania. Tymczasem terminowo płaci je zaledwie nieco ponad milion domostw. W rezultacie, jak policzyła Poczta Polska, zaległości  z tytułu niepłacenia abonamentu na koniec 2015 r. wynoszą w Polsce ponad 1,7 mld zł: ubytek z tytułu używania niezarejestrowanych odbiorników  w gospodarstwach domowych sięgał 1,58 mld, a z tytułu niewnoszenia terminowo opłat przez zarejestrowanych abonentów:  0,07 mld zł.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama