Reklama
Rozwiń

Ponad połowa domostw nie płaci w Polsce abonamentu

Z opublikowanego w czwartek sprawozdania KRRiT za 2015 r. wynika, że abonament radiowo telewizyjny płaciło w terminie tylko niewiele ponad milion gospodarstw. Przy ponad 13 mln wszystkich.

Publikacja: 31.03.2016 15:39

Ponad połowa domostw nie płaci w Polsce abonamentu

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik Sławomir Mielnik

- Przy założeniu, że wszystkie gospodarstwa domowe mają zarejestrowane odbiorniki rtv i wnoszą  opłaty terminowo potencjalne wpływy abonamentowe (bez uwzględnienia wpływów od abonentów  instytucjonalnych) w 2015 r. powinny wynosić około 3,13 mld zł netto – podaje KRRiT. A wynosiły – wraz odsetkami za opóźnienia i karami – zaledwie  743,3 mln zł.

Ponad połowa gospodarstw domowych w ogóle nie ma nawet zarejestrowanych odbiorników radiowych i telewizyjnych. - Na 13, 57 mln gospodarstw domowych (według danych GUS) zarejestrowane odbiorniki miało  6,72 mln gospodarstw (49,5 proc.) – podaje KRRiT. Co więcej, prawie połowa z gospodarstw zarejestrowanych to te zwolnione  od wnoszenia opłat. - Pozostała część gospodarstw domowych tj. 3,55 mln, powinna terminowo wnosić opłaty – wynika ze sprawozdania. Tymczasem terminowo płaci je zaledwie nieco ponad milion domostw. W rezultacie, jak policzyła Poczta Polska, zaległości  z tytułu niepłacenia abonamentu na koniec 2015 r. wynoszą w Polsce ponad 1,7 mld zł: ubytek z tytułu używania niezarejestrowanych odbiorników  w gospodarstwach domowych sięgał 1,58 mld, a z tytułu niewnoszenia terminowo opłat przez zarejestrowanych abonentów:  0,07 mld zł.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji