Ten środkowoeuropejski fundusz private equity kupił część udziałów od Dirlango, spółki kontrolowanej przez Łukasza Wejcherta i Macieja Żaka. – W ramach naszej strategii inwestycyjnej zwiększamy zaangażowanie w innowacyjne spółki o wyraźnym technologicznym DNA i dużym potencjale wzrostu. Obecnie grupa Netsprint jest wiodącą platformą na rynku reklamy internetowej, zarówno ze względu na zakres świadczonych usług, jak również kompetentną kadrę menadżerską. Nasze dotychczasowe doświadczenie na rynku online, a także odpowiednie zaangażowanie kapitałowe, wesprą zarząd Netsprint w realizacji strategii dalszego dynamicznego wzrostu – komentuje Magdalena Magnuszewska, dyrektor zarządzająca w Innova Capital.
– Wierzymy w potencjał technologii coraz bardziej obecnej w otaczającej nas rzeczywistości. Aktualnie rynek marketingu technologicznego jest w fazie bardzo szybkiego rozwoju, a zarząd grupy Netsprint udowodnił, że firma jest w pełni gotowa do szerokiej ekspansji. Ciągłe innowacje produktowe, konsekwentne budowanie przychodów i sprawne wyjście na rynki zagraniczne wymagają kapitału i doświadczenia w skalowaniu firm. Dlatego też widzimy olbrzymią wartość w zaangażowaniu Innova Capital na tym etapie rozwoju Netsprint – podkreśla Łukasz Wejchert, założyciel Dirlango.
W skład grupy wchodzą Netsprint i LeadR – spółki specjalizujące się w dostarczaniu rozwiązań dla rynku reklamy internetowej: reklam w modelu programatycznym, content marketingu, marketingu efektywnościowego skierowanego do e-commerce oraz e-mail marketingu. Kluczową rolę dla grupy odgrywa też kanał mobilny, z którego już teraz spółka czerpie ponad 46 proc. przychodów reklamowych.