Reklama

Polacy chcą powtórzyć sukcesy Finów

Rynek gier mobilnych dynamicznie rośnie. Jego wartość przekroczy w tym roku 35 miliardów dolarów.

Aktualizacja: 17.04.2016 22:38 Publikacja: 17.04.2016 21:00

Polacy chcą powtórzyć sukcesy Finów

Foto: 123RF

Produkcja aplikacji mobilnych służących do zabawy z telefonem lub tabletem w ręku to świetny biznes. I to mimo tego, że odsetek osób, które decydują się kupić grę na urządzenie mobilne, jest znikomy. Zdecydowana większość woli gry darmowe, ewentualnie te, za które pobierane są mikropłatności już w trakcie gry. I to właśnie dzięki temu rozwiązaniu branża przeżywa prawdziwy rozkwit. Szacuje się, że ok. 50 mln graczy jest gotowych wydać miesięcznie ponad 25 dol. na zakup nowych produkcji, płacąc z góry za aplikacje bądź dokonując mikropłatności w modelu free-to-play. Nic dziwnego, że w 2015 r. przychody producentów gier na świecie wyniosły 30 mld dol. Według firmy badawczej Newzoo w tym roku będzie to już 5,5 mld dol. więcej, a za dwa lata kwota ta zbliży się do 45 mld dol.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama