Polacy chcą powtórzyć sukcesy Finów

Rynek gier mobilnych dynamicznie rośnie. Jego wartość przekroczy w tym roku 35 miliardów dolarów.

Aktualizacja: 17.04.2016 22:38 Publikacja: 17.04.2016 21:00

Polacy chcą powtórzyć sukcesy Finów

Foto: 123RF

Produkcja aplikacji mobilnych służących do zabawy z telefonem lub tabletem w ręku to świetny biznes. I to mimo tego, że odsetek osób, które decydują się kupić grę na urządzenie mobilne, jest znikomy. Zdecydowana większość woli gry darmowe, ewentualnie te, za które pobierane są mikropłatności już w trakcie gry. I to właśnie dzięki temu rozwiązaniu branża przeżywa prawdziwy rozkwit. Szacuje się, że ok. 50 mln graczy jest gotowych wydać miesięcznie ponad 25 dol. na zakup nowych produkcji, płacąc z góry za aplikacje bądź dokonując mikropłatności w modelu free-to-play. Nic dziwnego, że w 2015 r. przychody producentów gier na świecie wyniosły 30 mld dol. Według firmy badawczej Newzoo w tym roku będzie to już 5,5 mld dol. więcej, a za dwa lata kwota ta zbliży się do 45 mld dol.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił