Reklama

Francuski Canal+ w tarapatach finansowych

Jak podał dziennik „Le Figaro”, na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy francuskiego koncernu Vivendi, do którego należy Grupa Canal+, Vincent Bollore, przewodniczący rady nadzorczej Vivendi, mówił nawet o możliwym… zniknięciu Canal+ z oferty.

Publikacja: 23.04.2016 11:52

Bollore podkreślał, że zadłużenie Canal+ przekroczyło już miliard euro, o milion spadła też liczba klientów kanałów tej grupy. – Jeśli grupa nie zareaguje na tę sytuację, możliwe, że w tym roku przyniesie 400 mln euro straty – mówił Stéphane Roussel, prezes Vivendi. A Vincent Bollore dodawał: - Nadejdzie czas, gdy kurek trzeba będzie przykręcić. Vivendi nie będzie dofinansowywać Canal+ w nieskończoność .

To nie pierwsze ostrzeżenie pod adresem francuskiej grupy kanałów premium od jej właściciela. Już w lutym,przy okazji podawania wyników za 2015 rok. Vivendi wypowiadało się w tym samym tonie. - - Przez ostatnie cztery lata sześć stacji Canal+ (Canal+, Canal+ Cinéma, Canal+ Sport, Canal+ Séries, Canal+ Family i Canal+ Décalé) przynosiło we Francji straty. Z poważnie nadwątloną od 2012 roku bazą subskrybentów kanały odnotowały w 2015 roku negatywną EBITDA w wysokości 264 mln euro, a ich strata netto pogłębiła się o 76 mln euro. – podało wtedy w oficjalnym komunikacie. Jak dodał koncern, rada nadzorcza koncernu uznała, iż nie może w dłuższej perspektywie wciąż finansować strat sześciu stacji Canal+ i że firma podejmie działania, które mają przywrócić stacjom rentowność.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama