Reklama

Polska firma Cloud Technologies znalazła sposób na obejście AdBlocka

Spółka Cloud Technologies jako pierwsza na świecie znalazła sposób na unieszkodliwienie wtyczek blokujących reklamy w przeglądarkach (np. AdBlock) i tym samym zezwalających serwisom internetowym na wyświetlanie zablokowanych wcześniej reklam użytkownikom.

Publikacja: 10.05.2016 12:12

Polska firma Cloud Technologies znalazła sposób na obejście AdBlocka

Foto: 123rf.com

Mowa o technologii UnBlock, opracowanej przez rodzimą spółkę specjalizującą się w Big Data marketingu i hurtowni danych. UnBlock czeka właśnie na otrzymanie patentu Urzędu Patentowego RP. Docelowo ochrona patentowa ma zostać rozszerzona również na pozostałe państwa na świecie, kluczowe pod kątem skali blokowania reklam, m.in. na Stany Zjednoczone oraz państwa UE.

UnBlock autorstwa Cloud Technologies potrafi wykryć i unieszkodliwić wtyczki blokujące reklamy w przeglądarkach internautów, by w ten sposób umożliwić reklamodawcom wyświetlenie wcześniej zablokowanej reklamy, w dowolnym formacie. Pozwoli to reklamodawcom i wydawcom na zminimalizowanie strat związanych z blokowaniem reklam w sieci, które w tym roku, wedle statystyk eMarketera, mogą sięgnąć nawet 27 mld dol. W Polsce z adblockerów korzysta nawet 7 mln internautów. Wskutek tego część serwisów, ratując się przed stratami, zdecydowała się przejść za tzw. paywall, czyli pobierać od użytkowników opłatę lub abonament za dostęp do treści. Dzięki UnBlockowi wydawcy nie będą musieli martwić się o widoczność reklamy ani o straty spowodowane jej blokowaniem, a internauci zachowają dostęp do bezpłatnych treści w sieci.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama