Reklama
Rozwiń

Polska firma Cloud Technologies znalazła sposób na obejście AdBlocka

Spółka Cloud Technologies jako pierwsza na świecie znalazła sposób na unieszkodliwienie wtyczek blokujących reklamy w przeglądarkach (np. AdBlock) i tym samym zezwalających serwisom internetowym na wyświetlanie zablokowanych wcześniej reklam użytkownikom.

Publikacja: 10.05.2016 12:12

Polska firma Cloud Technologies znalazła sposób na obejście AdBlocka

Foto: 123rf.com

Mowa o technologii UnBlock, opracowanej przez rodzimą spółkę specjalizującą się w Big Data marketingu i hurtowni danych. UnBlock czeka właśnie na otrzymanie patentu Urzędu Patentowego RP. Docelowo ochrona patentowa ma zostać rozszerzona również na pozostałe państwa na świecie, kluczowe pod kątem skali blokowania reklam, m.in. na Stany Zjednoczone oraz państwa UE.

UnBlock autorstwa Cloud Technologies potrafi wykryć i unieszkodliwić wtyczki blokujące reklamy w przeglądarkach internautów, by w ten sposób umożliwić reklamodawcom wyświetlenie wcześniej zablokowanej reklamy, w dowolnym formacie. Pozwoli to reklamodawcom i wydawcom na zminimalizowanie strat związanych z blokowaniem reklam w sieci, które w tym roku, wedle statystyk eMarketera, mogą sięgnąć nawet 27 mld dol. W Polsce z adblockerów korzysta nawet 7 mln internautów. Wskutek tego część serwisów, ratując się przed stratami, zdecydowała się przejść za tzw. paywall, czyli pobierać od użytkowników opłatę lub abonament za dostęp do treści. Dzięki UnBlockowi wydawcy nie będą musieli martwić się o widoczność reklamy ani o straty spowodowane jej blokowaniem, a internauci zachowają dostęp do bezpłatnych treści w sieci.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama