e-Kiosk: Spółka chwali się wynikami

Cyfrowy kontent 400 polskich wydawców sprzedawany na platformach spółki e-Kiosk jest coraz popularniejszy.

Publikacja: 12.05.2016 08:18

e-Kiosk: Spółka chwali się wynikami

Foto: Archiwum

Notowany na rynku NewConnect lider rynku dystrybucji e-prasy w Polsce (prowadzący portale ekiosk.pl i egazety.pl) i właściciel jednej z najpopularniejszych e-księgarni Nexto.pl po niedawno opublikowanych dobrych wynikach za 2015 r. kontynuuje dobrą passę. Spółka pochwaliła się właśnie rekordowym zyskiem netto wypracowanym w I kwartale.

– e-Kiosk osiągnął w trzech pierwszych miesiącach roku zysk netto w wysokości 509 tys. zł przy przychodach na poziomie 8,3 mln zł. Oznacza to ponad 120-proc. wzrost zysku w stosunku do pierwszego kwartały 2015 r. – wynika z opublikowanego raportu kwartalnego.

– Spółka szybko rozwija się dzięki rozwojowi oferty i kanałów sprzedaży. Udało się zrealizować ambitny cel podwojenia zysku w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego, który był dla e-Kiosku wyjątkowo dobry – komentuje Marcin Kowalczyk, wiceprezes spółki e-Kiosk.

Pozytywny wpływ na osiągnięte rezultaty miało również stałe zwiększanie synergii trzech głównych portali spółki (ekiosk.pl, egazety.pl, nexto.pl) i dalsza optymalizacja kosztowa działalności, w szczególności w obszarach technicznych. Zdaniem wiceprezesa notowanej na NewConnect spółki ważnym wydarzeniem w I kwartale tego roku było rozpoczęcie współpracy z firmą Polkomtel w ramach dostarczania usługi Plusoczytelnia. Korzystający z niej klienci zyskują dostęp do szerokiego wyboru książek i największego na rynku spektrum tytułów prasowych w jednym miejscu. Użytkownicy chwalą funkcjonalność i wygodę korzystania z aplikacji. Przewagą tego kanału dystrybucji jest bardzo szybki zakup polegający na dodaniu kosztu e-prasy i e-booków do rachunku telefonicznego.

– Dalszy rozwój platform dystrybucyjnych oraz rozbudowa katalogu i oferty dla grup celowych zapewni stabilny wzrost przychodów w kolejnych kwartałach tego roku, oparty na najbardziej kompleksowym portfolio cyfrowych treści – mówi Marcin Kowalczyk.

Firma kontynuuje współpracę w zakresie sprzedaży i dystrybucji elektronicznych produktów i pełnej obsługi e-commerce mediowych brandów wydawanych przez Grupę Gremi. Strategiczna umowa o współpracy z wydawnictwem wpływa pozytywnie na przychody e-Kiosku, m.in. przez zaistnienie w ofercie spółki produktów wysoce specjalistycznych, skierowanych do odbiorców instytucjonalnych.

e-Kiosk intensyfikuje także prace mające na celu uruchomienie nowych platform sprzedażowych oraz systemów pozwalających zautomatyzować i przyspieszyć procesy. Nowe systemy mają wpłynąć na zwiększenie przychodów, optymalizację kosztową oraz wzmocnienie efektywności wszystkich kanałów dystrybucji treści, m.in. w segmencie e-prasy i e-książek.

Dobre wyniki zauważyli inwestorzy. Od początku roku kurs spółki wzrósł na rynku NewConnect o 60 proc., do poziomów nienotowanych od 2010 r. Obecnie akcje kosztują około 1 zł.

e-Kiosk to jeden z kilku podmiotów z portfela Presspubliki. Ten mediowy holding, kontrolowany przez Grzegorza Hajdarowicza, jest właścicielem spółki GBC wydającej „Parkiet", „Rzeczpospolitą", „Sukces" i „Bloomberg Businessweek Polska".

AS

Notowany na rynku NewConnect lider rynku dystrybucji e-prasy w Polsce (prowadzący portale ekiosk.pl i egazety.pl) i właściciel jednej z najpopularniejszych e-księgarni Nexto.pl po niedawno opublikowanych dobrych wynikach za 2015 r. kontynuuje dobrą passę. Spółka pochwaliła się właśnie rekordowym zyskiem netto wypracowanym w I kwartale.

– e-Kiosk osiągnął w trzech pierwszych miesiącach roku zysk netto w wysokości 509 tys. zł przy przychodach na poziomie 8,3 mln zł. Oznacza to ponad 120-proc. wzrost zysku w stosunku do pierwszego kwartały 2015 r. – wynika z opublikowanego raportu kwartalnego.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Izraelski rząd walczy z Al-Dżazirą. „To propagandowe ramię Hamasu”
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście