Reklama
Rozwiń

Popularność adblocków doprowadziła do powstania rynku firm pomagających wydawcom bronić się przed nimi

Popularność adblocków doprowadziła do powstania rynku firm pomagających wydawcom bronić się przed nimi. Eksperci zastanawiają się, czy lepiej zjawisko zwalczać technologicznie, czy uczynić reklamę bardziej przyjazną.

Aktualizacja: 12.05.2016 20:57 Publikacja: 12.05.2016 20:10

Foto: 123RF

Wyliczone przez eMarketera 27 mld dol., które wydawcy stracą w tym roku z powodu zablokowanych reklam, to duża motywacja do znalezienia wyjścia z sytuacji. W odpowiedzi szybko pojawiają się na rynku nowe narzędzia do zwalczania adblocków.

– Poza działaniami edukacyjno-informacyjnymi koordynowanymi przez IAB Polska wydawcy starają się samodzielnie skłonić użytkowników swoich serwisów do rezygnacji z adblockerów, odcinając ich od konkretnych treści lub stosując różnego rodzaju zachęty – mówi Anna Miotk z Polskich Badań Internetu.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama