- Wyniki nowego pomiaru zostaną dostarczone na rynek na początku czerwca – podało PBI.
Jak tłumaczy, decyzja wynika z opóźnienia wdrożenia realizacji nowego badania GfK (miało się nazywać Planet) o więcej niż trzy miesiące w stosunku do założonego harmonogramu.
- Równocześnie zgromadzenie wspólników PBI upoważniło prezesa spółki do podpisania umowy z firmą Gemius, która przedstawiła swoją aktualną ofertę pomiaru widowni internetowej. Umowa została zawarta 31 maja 2016. Zgodnie z nią, wyniki nowego pomiaru w postaci danych dziennych oraz danych miesięcznych zostaną dostarczone na rynek na początku czerwca – podało PBI.
Przez opóźnienie w pracach GfK, która powinna badać polski internet od początku tego roku, branża internetowa od kilku miesięcy funkcjonowała bazując na niepełnych lub wręcz tylko historycznych danych dotyczących ruchu w polskiej sieci. Z końcem stycznia do PBI przestało docierać poprzednie badanie – Megapanel, a nie wpłynęło w terminie nowe, czyli Planet.
GfK wygrała konkurs na nowe badanie ruchu w polskim internecie w maju ubiegłego roku. Wcześniej Gemius prowadził badanie Megapanel na zlecenie PBI przez 10 lat. Oferty na badanie przedstawiło pięć instytutów badawczych: ComScore, Gemius, GfK Polonia, Millward Brown i Nielsen.