PBI wraca do współpracy z Gemiusem

Spółka Polskie Badanie Internetu zrezygnowała jednak ze współpracy z GfK Polonia zakresie realizowania badania ruchu w polskim internecie i powraca do współpracy z Gemiusem.

Publikacja: 31.05.2016 16:21

- Wyniki nowego pomiaru zostaną dostarczone na rynek na początku czerwca – podało PBI.

Jak tłumaczy, decyzja wynika z opóźnienia wdrożenia realizacji nowego badania GfK (miało się nazywać Planet) o więcej niż trzy miesiące w stosunku do założonego harmonogramu.

- Równocześnie zgromadzenie wspólników PBI upoważniło prezesa spółki do podpisania umowy z firmą Gemius, która przedstawiła swoją aktualną ofertę pomiaru widowni internetowej. Umowa została zawarta 31 maja 2016. Zgodnie z nią, wyniki nowego pomiaru w postaci danych dziennych oraz danych miesięcznych zostaną dostarczone na rynek na początku czerwca – podało PBI.

Przez opóźnienie w pracach GfK, która powinna badać polski internet od początku tego roku, branża internetowa od kilku miesięcy funkcjonowała bazując na niepełnych lub wręcz tylko historycznych danych dotyczących ruchu w polskiej sieci. Z końcem stycznia do PBI przestało docierać poprzednie badanie – Megapanel, a nie wpłynęło w terminie nowe, czyli Planet.

GfK wygrała konkurs na nowe badanie ruchu w polskim internecie w maju ubiegłego roku. Wcześniej Gemius prowadził badanie Megapanel na zlecenie PBI przez 10 lat. Oferty na badanie przedstawiło pięć instytutów badawczych: ComScore, Gemius, GfK Polonia, Millward Brown i Nielsen.

Udziałowcami PBI są wydawcy internetowi: Agora, Allegro, Cyfrowy Polsat, Grupa Onet, Grupa ZPR Media, Interia, Polska Press Grupa, Ringier Axel Springer i Wirtualna Polska Holding.

- Wyniki nowego pomiaru zostaną dostarczone na rynek na początku czerwca – podało PBI.

Jak tłumaczy, decyzja wynika z opóźnienia wdrożenia realizacji nowego badania GfK (miało się nazywać Planet) o więcej niż trzy miesiące w stosunku do założonego harmonogramu.

Pozostało 80% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie