Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Włodzimierz Schmidt: Reklama internetem stoi

Ubiegły rok był rekordowy dla reklamy w internecie. Po raz pierwszy w historii, wartość nakładów przewyższyła wydatki na marketing w telewizji.

Aktualizacja: 01.06.2016 15:01 Publikacja: 01.06.2016 14:00

#RZECZoBIZNESIE: Włodzimierz Schmidt: Reklama internetem stoi

Foto: ekonomia.rp.pl

Czy to przypadek? Czy naturalna konsekwencja obserwowanych na świecie trendów? Czy internet wygryzie telewizję?

- Nie chcę mówić o wygryzaniu, gdyż to nie jest wygryzanie. To naturalna kolej rzeczy. Tak jest i tak będzie. Wynika to z tego, że reklama się cyfryzuje tak samo, jak wszystkie inne sfery naszego życia. Jest rzeczą naturalną, że spędzamy coraz więcej czasu przed ekranami urządzeń, które są podłączone do internetu. Ostatni doszły urządzenia mobilne, dzięki czemu zniknęła bariera przywiązania do domu czy biurka. Z internetu możemy korzystać w każdy miejscu - odpowiadał Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

- To są ogromne trendy społeczne za którymi podąża komunikacja marketingowa i reklama. Reklamodawcy, chcący dotrzeć ze swoim przekazem, podążają za zachowaniami odbiorców. Dlatego reklama w internecie tak dynamicznie rośnie i będzie nadal rosła - wyjaśniał.

Skupmy się na chwilę na liczbach. Gdy mówimy o reklamie w internecie to mówimy o kwocie 36 mld euro. I tutaj ciekawa rzecz. Wydatki na reklamę w internecie w Wielkiej Brytanii wyniosły blisko 12 mld i było to więcej, niż wydatki na reklamę online we Francji i Niemczech razem wziętych. Skąd to wynika?

Reklama
Reklama

- Brytyjski rynek jest bardzo silny. Wielka Brytania to naród, który przewodzi tej stawce bo jest bardziej skory do poddawania się trendom i chętniej korzysta z różnych innowacji. Pod tym względem wyprzedzają nawet Amerykanów. Rynek brytyjski rozwija się bardzo dynamicznie - wyjaśniał.

A jak to wygląda u nas?

- Mówi się, że reklama jest takim papierkiem lakmusowym gospodarki i rzeczywiście tak jest. Dynamika w Polsce jest bardzo dobra. Przez ostatnie lata wzrosty były na niższym poziomie, bo mówiliśmy o kilku czy kilkunastu procentach, teraz mówimy znowu o 20 proc. Jesteśmy dzięki temu w czołówce europejskiej - mówił.

Za Bułgarią i Irlandią.

- Rynki Europy Wschodniej notują bardzo wysoką dynamikę od bardzo wielu lat. To były i są rynki, które bardzo szybko rosną, podobnie jak i Polska - wyjaśniał.

- Jeżeli spojrzymy na liczby bezwzględne, nie tylko na dynamikę wzrostu, to zobaczymy, że nasz wyniki na poziomie nieco ponad 3 mld zł w 2016 r. w odniesieniu do nieco ponad 36 euro w Europie to nie jest dużo, ale to też powiązane jest z wielkością gospodarki. Z PKB na danym rynku i w danym kraju. Trzeba pamiętać, że cały czas gonimy Europę - mówił.

Media
101. ceremonia wręczenia Oscarów odbędzie się na YouTubie
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama