Czy to przypadek? Czy naturalna konsekwencja obserwowanych na świecie trendów? Czy internet wygryzie telewizję?
- Nie chcę mówić o wygryzaniu, gdyż to nie jest wygryzanie. To naturalna kolej rzeczy. Tak jest i tak będzie. Wynika to z tego, że reklama się cyfryzuje tak samo, jak wszystkie inne sfery naszego życia. Jest rzeczą naturalną, że spędzamy coraz więcej czasu przed ekranami urządzeń, które są podłączone do internetu. Ostatni doszły urządzenia mobilne, dzięki czemu zniknęła bariera przywiązania do domu czy biurka. Z internetu możemy korzystać w każdy miejscu - odpowiadał Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.
- To są ogromne trendy społeczne za którymi podąża komunikacja marketingowa i reklama. Reklamodawcy, chcący dotrzeć ze swoim przekazem, podążają za zachowaniami odbiorców. Dlatego reklama w internecie tak dynamicznie rośnie i będzie nadal rosła - wyjaśniał.
Skupmy się na chwilę na liczbach. Gdy mówimy o reklamie w internecie to mówimy o kwocie 36 mld euro. I tutaj ciekawa rzecz. Wydatki na reklamę w internecie w Wielkiej Brytanii wyniosły blisko 12 mld i było to więcej, niż wydatki na reklamę online we Francji i Niemczech razem wziętych. Skąd to wynika?