Reklama

Reuters usuwa rosyjską agencję TASS ze swego serwisu

Agencja prasowa Reutera poinformowała swych pracowników o usunięciu z serwisu dla odbiorców biznesowych informacji agencji TASS. Wpłynęła na to coraz bardziej krytyczna ocena przedstawiania przez Rosjan wojny na Ukrainie.

Publikacja: 23.03.2022 16:11

Reuters usuwa rosyjską agencję TASS ze swego serwisu

Foto: Bloomberg

„Uważamy, że udostępnianie serwisu informacyjnego TASSa nie jest zgodne z zasadami zaufania do firmy Thomson Reuters” - napisał w wewnętrznej notatce dla załogi p. o. prezesa Reutera, Matthew Keen. Zasady te utworzone w 1941 r. podczas II wojny światowej zobowiązują brytyjską agencję do postępowania uczciwie, niezależnie i bez żadnych uprzedzeń.

Niektóre zachodnie media i grupy prasowe zarzucały rosyjskiej agencji prasowej szerzenie fałszywych twierdzeń i propagandy o wojnie na Ukrainie. Od czasu agresji Google, Facebook, Twitter i niektóre kanały kodowanej (płatnej) telewizji ograniczyły dostęp rosyjskim państwowym mediom RT i Sputnik z powodu rozsiewania przez nie dezinformacji. Obie rosyjskie placówki uznały za nieuzasadnioną cenzurę ograniczenia nałożone na nie przez dystrybutorów.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama