Według tej firmy, w tym roku mobilne wpływy największej platformy społecznościowej świata wyniosą 21,98 mld dol. i będą o 66,6 proc. wyższe niż rok wcześniej (całkowite wpływy sięgną 26 mld dol. i wzrosną rok do roku o 46 proc.).
W kolejnych latach będą rosły już nieco wolniej, ale wciąż w dwucyfrowym tempie: w 2017 roku wyniosą 29,71 mld dol., a w 2018: 37,98 mld dol. – Facebook wciąż mocno stawia na rozbudowywanie swoich produktów i usług i jego flagowa platforma wciąż rośnie w każdych badaniach, które śledzimy. A inne produkty, jak Instagram, WhatsApp i Messenger, także dobrze sobie radzą. Przed wyzwaniem w postaci zdobycia rynku wciąż stoi jeszcze Oculus, ale wirtualna rzeczywistość to dziś w ogóle raczkujący rynek – komentuje Debra Aho Williamson, główna analityk eMarketera, który zakłada, że reklamodawcy nie będą się od serwisu odwracać w najbliższym czasie, ale co najwyżej będą przykładać większą wagę do jego wyników.
Według eMarketera, w USA Messenger zwiększy liczbę użytkowników ze 105,2 mln do 139,2 mln w 2020 roku i będzie z niego wtedy korzystać już połowa użytkowników komórek w USA.