To o 13,4 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym czasie – wynika z badania AdEx, przeprowadzanego przez IHS wraz z organizacją IAB. Najszybciej rosła reklama mobilna, największa część wpływów zapewniła w tej puli reklama w wyszukiwarkach internetowych (9 mld euro, wzrost r/r o 13,3 proc.), kolejna była reklama graficzna (6,8 mld euro, wzrost o 18,2 proc.), a 2,7 mld euro zapewniły ogłoszenia (wzrost o 3,5 proc.). – Wydatki na reklamę mobilną odpowiadały już za co trzecie euro wydawane na cyfrową reklamę w Europie. Spodziewamy się, że reklama mobilna będzie pełniła wiodącą rolę w całym reklamowym torcie europejskim on-line i że utrzyma dwucyfrowy wzrost w 2016 roku – komentuje Eleni Marouli, główna analityk w IHS Technology, autorka raportu.

Wydatki na reklamę w mobilnych wyszukiwarkach sięgnęły w Europie w I półroczu 1,9 mld euro i były aż o 57,3 proc. wyższe niż przed rokiem. Mobilna reklama graficzna urosła w tym czasie o 61,3 proc., także do 1,9 mld euro, a reklama wideo – o 46 proc., do 1,6 mld dol. Wydatki na reklamę mobilną w całej puli tych na reklamę graficzną sięgały już 32,8 proc., a w przypadku wyszukiwarek: 32 proc.

IHS spodziewa się, że cały ten rok przyniesie reklamie on-line dwucyfrowy wzrost. – Oczekujemy, że wydatki na reklamę internetową zwiększą się w całym tym roku o ponad 10 proc. i że będą rosły szybciej niż w jakimkolwiek innym medium – komentuje Daniel Knapp, starszy dyrektor w IHS Technology. Analitycy tej firmy spodziewają się w Europie całorocznie 5,2 –proc. wzrostu wydatków na reklamę w kinach, 5-proc. – na reklamę zewnętrzną, 4,3 proc. – na telewizyjną, 2,6-proc. na radiową oraz 4,6-proc. spadku nakładów na reklamę w mediach drukowanych.