Reklama

TVP: bankructwo spółki to efekt poprzedniego zarządu

Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski twierdzi, że kłopoty finansowe spółki są efektem poprzedniego zarządu i zamierza pozwać „Gazetę Wyborczą” i serwis „naTemat.pl” za podawanie fałszywych informacji o jego podwyżce i premii przyznawanych dyrektorom.

Publikacja: 31.01.2017 15:17

TVP: bankructwo spółki to efekt poprzedniego zarządu

Foto: PAP/ Leszek Szymański

O tym, że budżet Telewizji Polskiej znalazł się w zapaści, wiadomo było już od dawna. W poniedziałek prezes Jacek Kurski oficjalnie potwierdził te doniesienia, określając kondycję finansową spółki mianem „budżetu śmierci” i poinformował o konieczności zredukowania wydatków na misję o 30 proc. oraz odejścia od wielu planowanych inwestycji.

Tuż po przemówieniu prezesa TVP podczas konferencji prasowej podsumowującej rok jego urzędowania, w niektórych mediach pojawiły się oskarżenia o to, że pomimo tak poważnych kłopotów finansowych spółki, roczne premie przysługujące kierownictwu są najwyższe od lat, a pensja Jacka Kurskiego ma jeszcze wzrosnąć. Do tego „Gazeta Wyborcza” informowała o tym, że dyrektor Joanna Klimek, do listopada ubiegłego roku szefowa biura koordynacji programowej TVP i obecnie narzeczona Kurskiego, otrzymała w ubiegłym roku aż 50 tys. zł premii.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama