Reklama

YouTube obchodzi swoje 12. urodziny

YouTube 14 lutego obchodzi swoje 12. urodziny. Polski interfejs do Youtube został dodany jednak dopiero 19 czerwca 2007 r., czyli prawie 10 lat temu

Aktualizacja: 14.02.2017 19:35 Publikacja: 14.02.2017 17:57

Nikt się wówczas nie spodziewał, jak mocno ten serwis zmieni dystrybucję rozrywki i sposób jej konsumpcji. Z analizy przeprowadzeni przez firmę Gemius wynika, że serwis ten przebojem zdobył serca rodzimych internautów. Już od premiery w Polsce zasięg YouTube.com wśród internautów był imponujący. Skalę jego rynkowej pozycji pokazują dane: w styczniu 2012 r. korzystało z niego 69 proc. internautów. Obecnie aż ponad 79 proc. osób surfujących w sieci odwiedza te strony z materiałami wideo. Szacuje się, że co drugi polski internauta ma już zainstalowaną aplikację YouTube. W sumie z serwisu – poprzez smartfony i komputery – korzysta 20,3 mln Polaków. Krzysztof Majkowski, ekspert Gemiusa, uważa, że YouTube wyparł inne media i dla wielu osób stał się jednym z głównych miejsc pozyskiwania informacji i wiedzy. - Nie jest to już tylko serwis do oglądania klipów i słuchania muzyki, chociaż nadal to w nim robimy. Wraz ze wzrostem liczby osób, które tworzą na potrzeby YouTube, zyskał on zupełnie inny wymiar – podkreśla.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama