Reklama
Rozwiń
Reklama

Komisja Europejska zgadza się na przejęcie Scripps przez Discovery

KE postawiła jednak Discovery warunek dotyczący dystrybucji kanałów na polskim rynku oraz odrzuciła wniosek Polski o odesłanie sprawy do polskiego organu ochrony konkurencji.

Aktualizacja: 06.02.2018 16:52 Publikacja: 06.02.2018 16:49

Komisja Europejska zgadza się na przejęcie Scripps przez Discovery

Foto: Bloomberg

Planowany zakup Scripps Networks Interactive (SNI) przez Discovery Communications (wart prawie 12 mld dol.) jest dla Polski ważny, bo oznacza zmianę właściciela Grupy TVN. W związku z tym, że zarówno Scripps, jak i Discovery działają aktywnie na telewizyjnych rynkach w Wielkiej Brytanii i w Polsce, sprawę badały nie tylko amerykańscy regulatorzy i organy antymonopolowe, ale także KE. Jak ustaliła Komisja, w Wielkiej Brytanii planowane przejęcie nie spowoduje żadnych kłopotów w obszarze konkurencji, ale w Polsce Discovery musiało zaproponować dodatkowe rozwiązania, by móc dostać na zakup zgodę UE. - W Polsce planowana koncentracja mogłaby doprowadzić do zwiększenia siły przetargowej spółki Discovery wobec dystrybutorów telewizyjnych w związku z nabyciem niektórych kanałów, które są szczególnie ważne dla proponowanych przez nich podstawowych pakietów telewizji płatnej. Za stację o kluczowym znaczeniu dla detalicznych ofert telewizyjnych uznano w szczególności stację TVN24 – flagowy kanał informacyjny telewizji TVN – podaje KE. Jak doprecyzowuje, w następstwie transakcji Discovery miałoby „możliwość oraz zachętę do udzielania licencji na korzystanie z całego swojego portfela kanałów telewizyjnych. Pozwoliłoby to jej na podwyższenie stosowanych opłat licencyjnych ze stratą dla polskich konsumentów i konkurencji na polskim rynku”. - Aby odpowiedzieć na zastrzeżenia Komisji dotyczące konkurencji, spółka Discovery zobowiązała się, że będzie udostępniać kanał TVN24 i związany z nim kanał TVN24 Bis obecnym i przyszłym dystrybutorom telewizyjnym w Polsce za rozsądną cenę ustalaną poprzez odniesienie do porównywalnych umów. Zobowiązanie to będzie obowiązywać przez siedem lat - podano.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama