Reklama

Prognozy dla reklamy w górę. Ale nie w kinach

Najpierw agencja mediowa Zenith, a teraz także koncern Agora podniosły prognozy dla rynku reklamy w Polsce w 2018 roku.

Aktualizacja: 12.08.2018 21:22 Publikacja: 12.08.2018 21:00

Prognozy dla reklamy w górę. Ale nie w kinach

Foto: 123RF

2,5 mld zł, o 8 proc. więcej niż rok temu, wydali reklamodawcy w Polsce w II kwartale br. – oszacował koncern Agora w sprawozdaniu półrocznym. Według niego najszybciej rosły nakłady na reklamę w internecie (13 proc. rok do roku) i radiu (9 proc.). O 8 proc. wyższe niż przed rokiem były wpływy nadawców telewizyjnych, do których należy nadal największy (47 proc.) kawałek reklamowego tortu.

Dane te sprawiły, że zarząd Agory zweryfikował szacunki dla reklamowego rynku na cały rok. O ile wcześniej spodziewał się, że urośnie on w tym roku o 2–4 proc., to obecnie spodziewa się wzrostu o 3,5–5,5 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Reklama
Reklama